دیدبان

انعکاس دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست

انعکاس دومین مسابقه کاریکاتور هولوکاست

دیدبان: خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، ای‌بی‌سی نیوز (ABC)، واشنگتن‌اگزمینر(Washingtonexaminer)، صدای آمریکا (VOA)، دویچه وله (Deutsche Welle)، آروتز شوا (Arutz Sheva)، تایمز اسرائیل (Times of Israel)، جوییش پرس (Jewishpress) و ... از جمله رسانه هایی هستند که به انعکاس این موضوع پرداخته اند.

رسانه های غربی در انعکاس این خبر نوشتند: 150 هنرمند از 50 کشور جهان در دومین "مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست" که روز شنبه در حوزه هنری تهران آغاز شد، شرکت کرده‌اند.در نشست خبری این نمایشگاه، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه، حبیبی دبیر اجرایی مسابقه و نوریان مدیر روابط عمومی مسابقه و جمعی از اهالی رسانه حضور داشته اند.

در پایان این نشست، دومین مسابقه کارتن و کاریکاتور هولوکاست افتتاح و از پوستر و تندیس این دوره از نمایشگاه نیز رونمایی شده است.رسانه های صهیونیستی، واکنشی منفی به برگزاری این مسابقه نشان داده و تلاش کرده اند با استدلال های خاص خود ایران را متهم سازند.

به عنوان مثال، جوییش پرس مدعی شده، ایران از کشتار مسلمانان فلسطین به دست اسرائیل نگران است اما نسبت به کشتار مسلمانان توسط دولت سوریه بی تفاوت می باشد.

این درحالی است که تجهیز تروریست ها و شوراندن آنان علیه دولت قانونی سوریه توسط برخی کشورهای غربی متحد با رژیم اشغالگر قدس صورت گرفته و صهیونیست ها در واقع از سوریه به علت ایستادن در خط مقاومت انتقام می گیرند.

در بخش دیگری از گزارش رسانه های غربی به اظهارات مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر خانه کاریکاتور ایران در نشست افتتاحیه مسابقه کاریکاتور هولوکاست اشاره شده است.

بر این اساس آقای شجاعی درباره برگزاری این مسابقه گفته: ما اساسا به دنبال نفی یا اثبات هولوکاست نیستیم؛ در پی همان شعار غرب مبنی بر آزادی بیان هستیم که چرا دوگانه است. چرا تاوان هولوکاست را باید مردم مظلوم فلسطین بپردازند. امروز برای  این، نشست دومین مسابقه کارتن و کاریکاتور هولوکاست را برگزار کردیم که "14 می" روزی است که رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شد و فلسطینی ها از این روز به عنوان روز مصیبت یاد می کنند.

وی می افزاید: بحث دیگری که در فراخوان مطرح است این است که ما نگران هولوکاست به معنی کشتار جمعی هستیم. بمباران اتمی که در هیروشیما و ناکزاکی صورت گرفت هولوکاست قلمداد می شود اساسا هر نوع کشتار جمعی در دنیا هولوکاست است وبیشترین کشتار مربوط به رژیم کودک کش صهیونیستی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:جام

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن