دیدبان

یک سوم دانشمندان هسته ای رفتنی شدند!

یک سوم دانشمندان هسته ای رفتنی شدند!

به گزارش دیدبان، جمعی از متخصصین سازمان انرژی اتمی با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از تعدیل وسیع پژوهشگران این سازمان ابراز نگرانی کرده و درباره ادامه این روند هشدار دادند.

متن نامه سرگشاده جمعی از متخصصین سازمان انرژی اتمی به شرح ذیل است:

با سلام و احترام
جناب آقای دکتر صالحی ریاست محترم سازمان انرژی

با عنایت به جایگاه و مدیریت کلان حضرت عالی در صنعت هسته‌ای و نیز حضور تأثیرگذار شما در مذاکرات هسته‌ای و روند به تصویب رسیدن سند برجام، ما جمعی از متخصصین سازمان متبوع شما بر خود فرض دیدیم درباره اخباری از عملکرد سازمان انرژی اتمی که در روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده و نیز توضیحات جنابعالی در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 مورخ 21 فروردین 1395، درد دلی تلخ را با شما مطرح کنیم.

آنچه که در اخبار این روزها از عملکرد سازمان انرژی اتمی بیان شده، حاکی از آنست که این سازمان، تعداد زیادی از نیروهای خود را در دو مرحله، یکی 80 نفر در آبان‌ماه 94 و دیگری 200 نفر در پایان اسفند 94 تعدیل کرده است و بنابر گفته‌های مدیران این سازمان، روند قطع همکاری یک طرفه تا حدود 600 نفر دیگر یعنی یک سوم نیروی پژوهشگاه ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین اخبار نگران‌کننده سرنوشت مبهم معدن ساغند یزد و کسری بودجه آن سازمان که در رسانه‌ها بازتاب داشته و نیز حکایت‌های غریب دیگری از سازمان انرژی اتمی که این روزها به گوش می‌رسد!

جناب آقای رئیس، میان آنچه کارکنان و پژوهشگران خدوم این سازمان در این مدت دیده و لمس کرده‌اند با جوابیه‌های آن سازمان در سایت‌های خبری‌ و بیانات حضرت عالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 تفاوت زیادی به نظر می‌رسد. دیر یا زود، فرزندان این ملت در هر جایگاهی که برای آن مرکز خدمت می‌کنند، ناگفته‌های اتفاق افتاده در این مجموعه را با صدق و درستی برای روشن شدن افکار عمومی و جامعه بازگو خواهند کرد.

دانسته یا نادانسته، این تضاد بین حقیقتِ دیده شده و مطالب بیان شده از جانب شما که در یکی از کرسی‌های مسئولیت نظام قرار دارید و سایر مسئولان سازمان انرژی اتمی، شکافی عمیق بین باور ملت و نظام ایجاد خواهد کرد که بنا به فرمایش رهبر انقلاب یکی از اهداف استکبار برای تزلزل نظام جمهوری اسلامی، همین ایجاد شکاف بین مردم و نظام است.

از کارهایی که دشمن می‌کند، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولین است.

(سخنان مقام معظم رهبری  1389/05/27)

منبع: 598

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس