دیدبان

سوابق علمی و اجرایی رئیس جدید رسانه ملی

سوابق علمی و اجرایی رئیس جدید رسانه ملی

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر عبدالعلی علی عسگری متولد 1337 دارای دیپلم ریاضی ، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران ) ،کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران ودکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهره وری از دانشگاه علم و صنعت است .

وی از نوجوانی در فعالیت های انقلابی ضد رژیم شاه حضور داشت و به همین دلیل در 16 سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه دادو با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد . در اوایل سال 1357 همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری و سپس به زندانهای اوین و قصر منتقل شد و تا 2 بهمن 1357 در زندان بود که با هجوم مردم به زندان آزاد شد.

دکترعلی عسگری علاوه بر حضور در جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس مدتی در عرصه های مدیریتی در حوزه صنایع هوا و فضا خدمت کرد وپس از آن منشاء خدمات ارزنده ای در بخش های مختلف بود که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر عامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی ، مشاور رئیس جمهور (1373) ، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب شناسی ، معاون آموزشی سازمان و رئیس دانشکده صداوسیما (1382) ، معاون توسعه و فناوری رسانه صداوسیما و پایه گذار جریان پرشتاب تبدیل سیستم آنالوگ به دیجیتال در کشور وهمچنین مشاور رئیس قوه قضائیه، بخشی از تجارب مدیریتی اوست .

وی اخیرا مشاور رئیس سازمان صداوسیما بود و کتابها و مقالات متعددی نیز در حوزه های رسانه ، مدیریت ، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد . او در عین حال عضو هیات علمی دانشکده صدا وسیماست.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟