دیدبان

انتقاد از کاهش حضور مردم در نماز جمعه

انتقاد از کاهش حضور مردم در نماز جمعه

دیدبان: یک استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، پایین آمدن سطح نماز جمعه و بیش از حد سیاسی شدن نمازهای جمعه را بخشی از دلایل کاهش حضور مردم در نمازهای جمعه می‌داند.

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی درخصوص ضرورت افزایش حضور مردم در نمازهای جمعه، اظهار داشت: به نظر من در حال حاضر سطح نماز جمعه پایین آمده و مردم احساس می‌کنند توقعاتی که از نمازهای جمعه دارند؛ برآورده نمی‌شود.

وی گفت: شاید بیش از اندازه سیاسی شدن نماز جمعه‌ها و پرداختن کمتر به آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، معنوی و اعتقادی، باعث می‌شود مردم و مخصوصا جوانان کمتر پاسخ سؤالات خود را در نمازهای جمعه بیابند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد‌: البته نماز جمعه یکسری مشتریان پر و پاقرص خود را دارد که همواره در هر شرایطی در آن شرکت کرده و تنور نماز جمعه را داغ نگاه می‌دارند.

وی با بیان اینکه از نعمات نظام همین نماز جمعه‌هایی است که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود، گفت: مسئولان برگزاری و ستاد ائمه جمعه، بایستی با واکاوی مسائل مختلف و آسیب‌شناسی دقیق، فنی و بررسی همه‌جانبه، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنند، چون انتظار حضور حداکثری مردم در نماز جمعه وجود دارد.

آیت الله واعظ موسوی گفت: همه دوست دارند که در نماز جمعه که یک نماز عبادی و سیاسی و از یادگاران امام امت، شهداء و همچنین مورد تأکید بزرگان و مقام معظم رهبری است، با اشتیاق تمام شرکت کرده و البته وجود اشتیاق برای حضور مردم در نماز جمعه، منوط به استفاده بهینه از نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از نمازهای جمعه باید بررسی‌های علمی-پژوهشی صورت گیرد، گفت: باید بهترین تصمیمات را برای حضور پرشور همه اقشار مردم و مخصوصا جوانان در نمازهای جمعه اتخاذ کرد تا شاهد رونق گرفتن این نهاد عبادی-سیاسی با حضور اقشار مختلف جامعه باشیم.

منبع:ایلنا

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس