دیدبان

وقتی من وزیر خارجه بودم ایران را تحریم کردیم

وقتی من وزیر خارجه بودم ایران را تحریم کردیم

دیدبان: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز از تحریم‌های ضد ایرانی به عنوان سابقه عملکرد خود در زمان ریاست بر وزارت خارجه آمریکا سخن گفت. 

 
هیلاری کلینتون در ادامه مصاحبه خود درباره دونالد ترامپ گفت: آنچه را که من درباره دونالد ترامپ توصیف کرده‌ام مبتنی بر صحبت‌های او و براساس اهداف و موضوعاتی است که او برای کشور ترسیم کرده است. واضح است که چنین گفته‌ها و موضوعاتی به نفع کشور نخواهد بود. 
 
وی درباره کمپین جمهوریخواهان گفت: جمهوریخواهان خودشان درباره نامزد احتمالیشان پرسش‌هایی مطرح کرده‌اند. به نظر من آن‌ها درک می‌کنند که کار رئیس جمهور چقدر سخت است. روسای جمهور قبلی آمریکا و مقامات ارشد جمهوریخواه در در کنگره پرسش‌هایی درباره نامزد حزب جمهوریخواه مطرح کرده‌اند. 
 
مجری از هیلاری کلینتون خواست تا سه پرسش دشوار مربوط به ریاست جمهوری را از دونالد ترامپ بپرسد. 
 
نامزد انتخابات آتی آمریکا گفت: وقتی که دونالد ترامپ می‌گوید آمریکایی‌ها نیاز به افزایش حقوق ندارند، پرسش من این است که او بر چه مبنایی این حرف را می‌زند؟ اگر به مدرک و سند نگاه کنید و اگر به حرف‌های مردم گوش کنید که من بیش از یکسال است به حرف‌‌هایشان گوش کرده‌ام، می‌بینید که بسیاری از آمریکایی‌ها به مدت پانزده سال است که شاهد هیچ افزایشی در درآمدشان نبودند. مطرح کردن چنین جملاتی از سوی ترامپ نشان می‌دهد که درک او از اقتصاد و وضعیت طبقه کارگری چقدر است؟ 
 
هیلاری کلینتون افزود: وقتی که دونالد ترامپ می‌گوید تغییرات آب و هوایی را چینی‌ها جعل کرده‌اند معنی این حرف چیست؟ آیا او هرگز با هیچ دانشمندی در این زمینه صحبت نکرده است؟ وقتی که دونالد ترامپ می‌گوید زنان باید به علت سقط جنین تنبیه شوند، معنی‌اش چیست؟ 
 
وی هیلاری کلینتون در بخش دیگری از این مصاحبه از مواضع دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی انتقاد کرد و گفت: شاید دونالد ترامپ نمی‌داند که اداره کردن دولت مثل معاملات دربخش املاک و مستغلات نیست! 
 
مجری سی بی‌اس نیوز گفت: برخی از دستیاران و مشاوران شما از چیزی به نام «جمهوریخواهان برای هیلاری» سخن می‌گویند، آن‌ها معتقدند که وقتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود در این صورت باب حمایت برخی از جمهوریخواهان از شما گشوده خواهد شد درحالیکه قبلا اینگونه نبود. نظر شما درباره رای دهندگان مرددی که به شما تردید دارند اما به علت نامزدی دونالد ترامپ ممکن است از شما حمایت کنند، چیست؟ 
 
هیلاری کلینتون در واکنش به این پرسش گفت: روشن است که من دستم را به سوی دمکرات‌ها، جمهوریخواهان و رای دهندگان مستقل دراز می‌کنم که خواستار نامزدی هستند که مبارزه انتخاباتی‌اش مبتنی بر موضوعات مهم کشور باشد و تمایل داشته باشد درباره برنامه‌هایش توضیح بدهد و کسی باشد که سابقهٔ کسب نتیجه برای مردم را دارد. 
 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن