دیدبان

عکس/ کمپین برافراشتن پرچم ایران در عراق

عکس/ کمپین برافراشتن پرچم ایران در عراق

به گزارش دیدبان،  به‌ نقل از رسانه‌های عراقی که خبرداد: کاربران اینترنتی عراقی در چند روز گذشته‌ کمپین خودجوشی را در حمایت از کشور ایران راه‌اندازی کردند که‌ در این کمپین، عراقی‌ها به‌ خیابان‌های شهرهای عراقی می روند و همزمان پرچم هر دو کشور را به‌ نشانه‌ تداوم دوستی و برادری دیرینه‌ مابین دو کشور به‌ اهتزاز در می آورند.
 


بر اساس این گزارش، درست یک هفته‌ پیش بود که‌ در رسانه‌‌های عربی این شایعه‌ منتشر شد که‌ مقتدا صدر مخالف ایرانیان است و به‌ هواداران خویش گفته‌ است تا علیه‌ ایران شعار بدهند. امری که‌ گمانه‌زنی‌های بسیاری را در رسانه‌های معاند هم به‌ همراه‌ داشت.
 
چند روز بعد از این شایعه‌ها، مقدا صدر، رهبر جوان عراقی که‌ در حال حاضر به‌ چهره‌ای ملی هم بدل شده‌ است، اعلام کرد که‌ چنین چیزی با واقعیت همخوانی ندارد و کسانی که‌ در جمع تظاهرات کنندگان بغداد شعار دادند، نفوذی بودند. حتی خبری منتشر شد که‌ مقتدا صدر عازم ایران شده‌ است تا به‌ بکلی خطی بطلان بر این شایعه‌ها کشیده‌ باشد.
 
این اخبار کذب بازتاب گستره‌ای در میان شهروندان عراقی داشت، به‌ نوعی که‌ در چند روز گذشته‌، کاربران اینترنتی این کشور با راه‌ اندازی کمپین بر افراشتن پرچم‌های ایران و عراق نشان دادند که‌ آنها مخالف شایعه‌ پراکنی رسانه‌های عربی و معانداند.
 
تصاویر کمپین بر افراشتن پرچم ایران و عراق به‌ صورت گسترده‌ای در میان کاربران عراقی منتشر شده‌ است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن