دیدبان

وعده آخوندی برای خروج مسکن از رکود

وعده آخوندی برای خروج مسکن از رکود

دیدبان: عباس آخوندی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا امسال مسکن از رکود خارج خواهد شد،چرا که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که مسکن موتور محرکه اقتصادی کشور است، گفت: در حوزه مسکن از همان ابتدای دولت یازدهم ما به دنبال خروج غیرتورمی مسکن از رکود بودیم،بنابراین اینکه بانک مرکزی 1000 میلیارد تومان پول پر قدرت به بخش مسکن تزریق کند چندان نمی‌تواند کمک‌حال این بخش باشد.

آخوندی ادامه داد: روش پس‌انداز یکی از راه‌های مناسب در بخش مسکن است چرا که همین الان نرخ تورم مسکن نسبت به نرخ تورم پایین‌تر بوده است،پس با روش پس‌اندازهایی که از ابتدای دولت یازدهم بر آن تاکید کرده‌ایم می‌توان به راحتی مردم را صاحب مسکن کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق آمارهای اعلام شده از سوی بانک مسکن در 15 فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی تسهیلات بانک مسکن را شاهد بوده‌ایم، گفت: قطعاً با این روند شاهد خروج تدریجی مسکن از رکود خواهیم بود، معتقد هستم مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است اما نباید این بخش موجب اغتشاش در سایر بخش‌ها شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور داریم که در دو سال گذشته بخش اعظم آنها به بهره‌برداری رسیده است به طوریکه یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر تاکنون تحویل متقاضیان شده است و در حال حاضر کارگاه‌های پروژه‌های مسکن مهر در حال جمع شدن هستند.

وی تصریح کرد: پس معتقدم امسال شاهد خروج مسکن از رکود به شکل غیر تورمی خواهیم بود.

به گفته وی در چند ماه گذشته شاهد افزایش خرید و فروش مسکن نیز بوده‌ایم.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر 42 هزار متقاضی مسکن با ارزش 800 میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری و پس‌انداز کرده‌اند بنابراین امیدواریم از ابتدای امسال شاهد افزایش اعطای تسهیلات بانکی باشیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن