دیدبان

ادعای افزایش مخاطبان تلویزیون

ادعای افزایش مخاطبان تلویزیون

دیدبان: براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما میزان بینندگان تلویزیونی در سراسر کشور دو درصد و در تهران حدود پنج درصد افزایش داشته است.

با توجه به آمار ارائه شده در این گزارش، شبکه یک سیما در سطح ملی بیشترین میزان بیننده را در سال 88 (78 درصد) و کمترین مخاطب را در سال 92 ( 58/6 درصد) تجربه کرده است. ولی آمارهای سال گذشته در مرکز از افزایش 68/6 درصدی بینندگان این شبکه،در سراسر کشور خبر می دهد.

در تهران نیز آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی از افزایش 9درصدی بینندگان شبکه یک خبر می دهد.

شبکه دو سیما نیز در طول سال های 88 تا 93 با کاهش مخاطبان خود روبه‌رو بوده است، به طوری که در طول این سال‌ها میزان بینندگان به مرور تا 19/1 درصد کاهش را نشان می دهد. با مقایسه آمار دو ساله 93 ( 54/9 درصد) و سال  94 (67 درصد) شاهد افزایش تقریبا 13 درصدی مخاطبان این شبکه هستیم.

با مطالعه آمار بینندگان شبکه های سه و چهار طی سال های 93 و 94 نیز به ترتیب افزایش 4 و 10 درصدی بینندگان ملاحظه می شود. در دیگر شبکه‌ها  نیز افزایش 6 تا 10 درصدی مشاهده می‌شود.

این تحقیق برگرفته از نظرسنجی های  مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی است که طی سال‌های 88 تا 94 انجام شده و در آن از جامعه آماری افراد بالای 11 سال نمونه‌گیری شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن