دیدبان

علم الهدی: انگلیسی زبان علم نیست بلکه زبان جهل و کلک است

علم الهدی: انگلیسی زبان علم نیست بلکه زبان جهل و کلک است

دیدبان: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت که زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست بلکه زبان کلک است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر هفتگی خود که با محوریت موضوعی «مهدویت» در مهدیه مشهد برگزار می شود، به تبیین خسارت های غیبت امام زمان بر جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مسئله غیبت امام زمان(عج) خسارت هایی دارد و این که بگوییم در زمان غیبت، مدیریت امام معصوم(ع) عین زمان ظهور اجرا می شود، این جور نیست.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، «ایستادگی سیاسی برابر ولایت» را از جدی ترین خسارت های فرهنگی عصر غیبت دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، ولی امر مسلمین و حجت امام زمان(عج) هستند. ایشان بر اساس اعتقاد و مبنای نظام ما می فرمایند «ادبیات فارسی که سالم مانده به خاطر این است که با ادبیات اجنبی آمیخته نشده است.» عده ای بلافاصله (پس از سخنان ایشان) می گویند «انگلیسی زبان علم است و چرا نباید مردم با زبان علم حرف بزنند؟»
 
وی افزود: حجت امام زمان(عج) گفتند «این مسأله که ما توانستیم اصالت ادبیات و فرهنگ خود را حفظ کنیم به این خاطر بود که آمیخته با زبان انگلیسی نشد و انگلیسی رواج پیدا نکرد.» این سخن را شخصی می زند که صرف نظر از مقام ولایت، یک مرجع تقلید و یک عنصر بصیر کم نظیر در عرصه سیاست جهانی بوده و به عنوان یک حکمت دان در بین همه شخصیت های دنیا شناخته شده اند.
 
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: چون معصوم(ع) حضور ندارد، رسما مقابل حرف رهبری می ایستند. بدبختی ما این است که در همین نظام و همین مملکت یک فرد که ادعا دارد لیدر سیاسی است حرف خود را برابر حرف ایشان قرار می دهد. این از خسارت های غیبت امام معصوم(ع) است.
 
آیت الله علم الهدی با تصریح بر این که «زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست، بلکه زبان جهل است»؛ گفت: از شیطنت های ناپاکانه انگلیس این بود که زبان انگلیسی را زبان علم معرفی کردند. اتفاقا انگلیسی زبان جهل است. برای نمونه عرض می کنم؛ ترجمه انگلیسی کتاب های فلاسفه غرب که عمدتا آلمانی هستند، به مراتب بی اعتبار تر از ترجمه فارسی آن ها است و فیلسوف غربی هم حاضر نیست این ترجمه انگلیسی را به عنوان مرجع بشناسد.
 
وی ادامه داد: در حقوق، تمام منابع انگلیسی از اعتبار ساقط است. منابع علمی در «حقوق غرب» باید به زبان فرانسوی باشد. زبان انگلیسی، زبان علم نیست؛ زبان جهل و کلک است. زبان سیاست بازی و به هم زدن علم است. کتب علمی را به زبان انگلیسی ترجمه کرده اند. هیچ مجمع علمی ترجمه های انگلیسی را به عنوان مرجع علمی قبول ندارد. چه کسی گفته زبان انگلیسی زبان علم است؟
 
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که تشکیل نظام اسلامی در زمان غیبت حتی با اجرای کامل اسلام نیز با زمان حضور معصوم قابل مقایسه نیست، افزود: از جمله این خسارت ها، خسارت های فرهنگی جامعه است. امروز ما در دوران غیبت معصوم(ع) به سر می بریم و در این دوران جریان های مختلف فرهنگی به عرصه آمده و خودنمایی می کنند و چون معصوم(ع) در دسترس نیستند، مسائل مشتبه می شود.
 
آیت الله علم الهدی خسارت فرهنگی را از هر خسارتی بالاتر دانست و خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص)، اگر امیرمؤمنان(ع) وجود نداشتند که بر مردم واضح شود پشت همکاری همسر پیامبر(ص) و اصحاب ایشان چه نقشه ای قرار دارد، چه بسا مقدس ترین و متدین ترین انسان ها و حتی بصیر ترین انسان ها به دنبال طلحه و زبیر راه می افتادند. اما حضور معصوم پرده را کنار زد و فساد و انحراف آن ها را برملا کرد.
 
وی افزود: کسی که در عرصه فرهنگی ظلم می کند، این ظلم در عرصه فرهنگ از هر ظلمی بالاتر است چرا که هر ظالمی ممکن است رضایت افرادی را که حقوق شان ضایع شده، کسب کند اما ظلم به فرهنگ جامعه نه توبه دارد و نه قابل جبران است. چرا که ظلم او جامعه را از نظر دینی زیر و رو می کند و مردم را از نظر اندیشه بالا و پایین می کند لذا خداوند می فرماید «وَ مَن أظلَم مِمَّن منَع مساجِد الله أن یذکر فیها اسمه و سعى فی خرابها أولئک ما کانَ لَهُم أن یَدخُلوها إلّا خائفین لَهم فی الدّنیا خِزیٌ وَ لَهُم فِی الآخِرهِ عَذابٌ عَظیم»
 
وی با انتقاد از برخورد شعاری با فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این که امام(ره) فرمودند «مساجد سنگر است»؛ این جمله یعنی مسجد جای جبهه گیری در برابر دشمن است و باید نیروهای خدا در مسجد جمع شوند تا با دشمن خدا بجنگند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: مردم باید در مسجد برای جنگ با دشمن سنگر بگیرند. سنگر جایی است که شما در مقام جنگ با دشمن از تمام آتش بار های او در امان می مانید. سنگر با خانه و قرارگاه متفاوت است. لذا امام فرمودند مسجد جای جبهه گیری است و اگر شما از مسجد بیرون بیایید مسجد را یک کوموله یا یک بی دین که می خواهد از طریق مسجد بر مردم تسلط یابد، آن را تصرف می کند. این هم از آن مشکلاتی است که در غیبت معصوم(ع) بروز می کند.
 
آیت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: یکی از جهات غیبت معصوم(ع) هم همین است. تا روزی که بشر ولو در یک قبه الاسلام مانند ایران، آماده نشوند که بدانند مقام ولایت و عصمت مقامی جدا از افکار عادی و اندیشه هایی است که می خواهند جمعا نظر بدهند، وجود مقدس امام زمان(عج) تشریف نمی آورند.

منبع:انتخاب

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن