دیدبان

کره‌ به فکر مونتاژکاری در ایران نباشد

کره‌ به فکر مونتاژکاری در ایران نباشد

دیدبان: محمدرضا نعمت‌زاده امروز در نشست فعالان اقتصادی ایران و کره جنوبی با حضور رئیس جمهور این کشور گفت: علی‌رغم کاهش روابط اقتصادی به خاطر فشارهای تحریم در سال‌های گذشته، هیچ وقت روابط تجاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی متوقف نشد.

وی افزود: اگر محدودیتی در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شد، به دلیل محدودیت در مسائل اقتصادی از جمله خرید نفت، مسائل بانکی و همچنین حمل و نقل دریایی بوده است.

وزیر صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی اظهار داشت: در فضای جدید بعد از مذاکرات هسته‌ای با تلاش دولت زمینه‌ جدید همکاری به وجود آمده است و جمهوری  اسلامی ایران آماده است تا شرکت‌های کره‌ای برای گسترش همکاری‌ همه‌جانبه اقدام کنند و ما از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

نعمت‌زاده بیان داشت: در این راستا و برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعه بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و استفاده حداکثری از نیروهای تحصیل‌کرده همکاری‌ جدیدی را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید صنعتی کشور اظهار داشت: با تاکید بر این سیاست‌ها دیگر اجازه تولید محصول به صورت CKD و SKD را نمی‌دهیم و با این سیاست که اتخاذ شده به نظر می‌رسد، شرکت‌های کره‌ای دیگر نباید فقط به فکر مونتاژکاری در ایران باشند.

نعمت‌زاده افزود: ایران هم در مقابل به کره‌ جنوبی تسهیلات مالیاتی ارائه می‌دهد و اگر نقص یا کمبودی در روند سرمایه‌گذاری آنها وجود داشته باشد، آن را بررسی و رفع می‌کند.

وزیر صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی بیان داشت: همچنین ایران در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری و دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی در نظر دارد تا همکاری‌های بلندمدت در قالب سرمایه‌گذاری‌ مشترک را جایگزین همکاری‌ تجاری با رویکرد کوتاه مدت کند.

وی بیان داشت: ایران خواهان است تا با بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را به روی تولیدات مشترک دو کشور باز کند و زمینه توسعه توان طراحی و مهندسی را با کمک کره جنوبی فراهم کند و در مقابل از کره جنوبی توقع داریم، تا مراکز تحقیق و توسعه خود را به روی ایران باز کند.

نعمت‌زاده اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های مناسبی را بین دو کشور در حوزه‌های مختلف کشتی‌سازی، تجهیزات برقی، صنعت ریلی، صنایع صوتی و تصویری و همچنین ماشین‌سازی گسترش دهیم.

وزیر صنعت، معدن، تجارت و بازرگانی بیان داشت: برای گسترش همکاری‌ها و توسعه روابط تجاری بین دو کشور در مرحله اول عادی‌سازی روابط بانکی و حضور بانک‌ها در مرحله فاینانس و پوشش بیمه‌ صادراتی لازم است که در این رابطه مذاکرات مثبتی انجام شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن