دیدبان

دولت روحانی به فکر ایجاد شغل برای کارگران خارجی است

دولت روحانی به فکر ایجاد شغل برای کارگران خارجی است

دیدبان: جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به تاثیرات رکود اقتصادی بر صنایع پوشاک کشور به خصوص صنف پیراهن دوزان  به خبرنگار تراز گفت: در ۲ سال اخیر، تعدادی از واحدهای صنفی ما تعطیل، تعداد دیگری که دارای مغازه اجاره ای بودند از ادامه کار منصرف و واحدهای بزرگ و توانمند ما که در گذشته از موقعیت مالی خوبی برخوردار بودند با ۲۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند. وی با انتقاد از راه اندازی فروشگاه های محصولات ترکیه ای در کشور افزود: در ۲ سال اخیر رکود به شدت افزایش یافته و با توجه به افزایش واردات کالاهای چینی و ترکیه ای کار برای تولیدکننده ایرانی بسیار مشکل شده است. درودیان با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم خاطرنشان کرد: الحمدالله دولت یازدهم به شدت به فکر اشتغال کارگران خارجی بوده و با ارائه تسهیلات و امکانات فراوان درصدد نابودی تولید داخلی است.
درودیان با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰۰ واحد صنفی در این صنف به تراز گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از تولیدکنندگان این صنف دست از کار کشیده و فعالیت خود را تعطیل کرده اند. وی درباره تاثیر ایامی مانند ایام نوروز یا مناسبت هایی مانند روز پدر در بهبود مقطعی بازار پوشاک داخلی تصریح کرد: این مناسبت ها بیشتر روی واحدهای فروش پوشاک تاثیر داشته و تاثیر چندانی در افزایش تولید پوشاک داخلی ندارد. این فعال صنفی در توضیح دلایل این موضوع افزود: اکثر مغازه های فعال در سطح شهر به فروش اجناس خارجی مبادرت داشته که این مناسبت ها نیز بیشتر باعث افزایش فروش تولیدات خارجی می شود.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با تاکید بر وجود توان کافی در داخل کشور برای تامین نیاز داخلی و حتی صادرات پوشاک به سایر کشورها اظهار داشت: متاسفانه امروز پوشاک خارجی، هم به صورت قاچاق و هم به صورت قانونی وارد کشور می شود. وی در ادامه افزود: وقتی کالایی تولید داخلی داشته و مشابه آن حتی با کیفیت بهتر در داخل کشور تولید می شود نه تنها به صورت قاچاق بلکه حتی نباید به صورت قانونی نیز وارد کشور شود.
درودیان تصریح کرد: برای مثال ما در گذشته لایی مورد استفاده در پیراهن را با گمرکی ۸ میلیون تومان در کانتینر وارد می کردیم اما در حال حاضر این گمرکی به ۴۸ میلیون تومان افزایش یافته که چنین مواردی در کنار موارد مشابه باعث افزایش قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل می شود. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید داخلی افزود: با اینکه مقام رهبری، واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند را غیر مجاز دانسته اند اما مشخص نیست دولت در حال انجام چه اقداماتی در زمینه حمایت از تولید داخلی است؟
 رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در خاتمه با انتقاد از رفتار دولت در زمینه حمایت از تولیدکنندگان خارجی افزود: وقتی شرکتی از کشور ترکیه می خواهد نمایشگاهی در ایران برپا کند دولت از ارائه مکان رایگان برای برپایی این نمایشگاه تا سایر تسهیلات با شرکت های ترکیه ای همکاری داشته و به این شرکت ها تخفیفاتی می دهد که باعث افزایش فروش محصولات این شرکت ها در داخل کشور است، اما با تولیدکننده داخلی عکس این رفتار صورت می گیرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن