دیدبان

خبرهای خوش فاضلابی در راه است!

خبرهای خوش فاضلابی در راه است!

دیدبان: وزارت نیرو بر این مسئله واقف است که ورود فاضلاب شهری و روستایی، پساب کشاورزی و پساب صنعتی به رودخانه های کشور، موجب آلودگی منابع آبی کشور در برخی نقاط شده است.

وی افزود: در حال انجام برنامه ریزی مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست هستیم تا از ورود آلاینده ها به منابع آبی کشور جلوگیری کنیم.

وزیر نیرو از توجه دولت به تخصیص بودجه برای بازیابی برخی رودخانه های بزرگ کشور در بودجه 95 اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تعاملی که با مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم با ایجاد شرایط مناسب در قالب بسترهای قانونی، روند رو به پیشرفتی را در جهت کاهش ورود آلاینده ها به منابع آب و خاک کشور شاهد باشیم.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: مطمئناً در این زمینه، ایجاد تأسیسات انتقال و تصفیه فاضلاب نقطه عطف این برنامه خواهد بود که در سال 95 خبرهای خوشی را در خصوص آغاز اجرای پروژه های متعدد در بخش فاضلاب برای مردم عزیزمان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های فاضلاب تا زمان تکمیل شدن و به بهره برداری رسیدن آنها حداقل زمانی 2 تا 3 ساله نیاز دارد و بسیاری از برنامه ریزی های امروز ما برای کاهش ورود آلاینده ها به منابع آب و خاک، تا حصول نتیجه، نیازمند گذشت زمان است.

وزیر نیرو اذعان داشت: در جلسات مشترکی که با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داریم تلاش می کنیم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به منابع آب و خاک کشور تدوین شده و به اجرا درآیند.

منبع:تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن