دیدبان

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۵

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۵

دیدبان: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 95 با شرکت 158 هزار داوطلب در 54 شهرستان کشور صبح جمعه 14 اسفند 94 برگزار شد.

کارنامه اولیه آزمون دکتری سال 995 در تاریخ 16 فروردین 95 منتشر شد و فرآیند انتخاب رشته نیز از روز سه‌شنبه 17 فروردین آغاز شد، داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته بودند که موفق به کسب نمره کل و تراز یک و بالاتر شده بودند.

طبق اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری 95 حدود 12 هزار نفر است که پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، داوطلبان باید از اواخر دهه اول اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانشگاه‌ها از حدنصاب نمره تعیین شده در هر کدرشته محل مطلع شوند و با توجه به ضوابط دانشگاه‌ها برای مصاحبه، شرکت در آزمون و بررسی مدارک اقدام کنند.

کارنامه علمی حاوی نتیجه انتخاب رشته داوطلبان برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاه‌ها برای ورود به دوره دکتری، امروز (پنجشنبه 9 اردیبهشت) توسط سازمان سنجش منتشر شد.

داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1395 مجاز به انتخاب رشته بودند و اولویت‌های انتخابی خود را ثبت کرده‌اند باید کارنامه نتیجه علمی خود را براساس حدنصاب تعین شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌های انتخابی از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب علمی اعلام شده از سوی سازمان سنجش هستند باید با توجه به برنامه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها با همراه داشتن مدارک لازم مطابق اطلاعیه دانشگاه به منظور شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی اقدام کنند.

داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه­ متمرکز سال 1395 قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال 95 (در صورت وجود) و همچنین آزمون دکتری سال 1396 نخواهند بود.

چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، لازم است تا تاریخ 20 اردیبهشت 95 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش تقاضای خود را ارسال کنند و به تقاضاهایی که به نحو دیگری  یا بعد از تاریخ اعلام شده ارسال شود، پاسخ داده نخواهد شد.

داوطلبان درصورت مشاهده همزمانی آزمون کتبی یا مصاحبه در برخی از کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق مراجعه به سایت دانشگاه‌های مربوطه از تغییرات احتمالی برنامه زمانی آنها اطلاع حاصل کنند.

به گزارش تسنیم، برای پذیرش در آزمون دکتری 95 علاوه بر کسب تراز لازم در آزمون برگزار شده از سوی سازمان سنجش، داوطلبان باید در مرحله ارزیابی تخصصی که توسط دانشگاه‌ها برگزار شده و شامل مصاحبه یا برگزاری آزمون مجدد است، شرکت کنند.

داوطلبان برای مشاهده اطلاعیه مربوطه و کارنامه علمی برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس