دیدبان

فاجعه اهواز از زبان لیدر پرسپولیس

فاجعه اهواز از زبان لیدر پرسپولیس

دیدبان: عباس اسماعیل بیگی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا درخصوص اتفاقات تلخ بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز اظهار داشت:من قبل از برگزار شدن این بازی در ورزشگاه تختی در جلسه ی شورای تامین بودم و قبل از رفتن به آقای خوردبین گفتم که برگزاری این بازی در ورزشگاه تختی صلاح نیست. امروز دنیا به دنبال این است که هوادار بیشتری را جذب کند و از پتانسیل آن استفاده کند. ما در اهواز یک ورزشگاه ساخته ایم به نام غدیر که برگرفته از نام امام علی (ع)است ولی در روز ولادت امیرالمونین این ورزشگاه را که مورد تایید AFC هم قرار گرفته را خالی نگه می داریم و از سر لج بازی دیداری به این مهمی در ورزشگاه تختی برگزاری می کنیم.
وی ادامه داد:

این کار نمونه ی بارز تبانی بود،من برای این حرف خودم مدرک دارم. اول اینکه چه دلیلی دارد تیمی که سقوطش قطعی شده است اصرار در برگزاری بازی در این ورزشگاه را داشته باشد؟ اگر به دنبال نشان دادن بازی زیبا تر بودند چمن ورزشگاه غدیر بهتر است. اگر دنبال بهره برداری از فوتبال بودند،ورزشگاه غدیر گنجایش بیشتری دارد و می تواند از هزینه ی این تماشاگران میزبان استفاده کند. پس به این دلایل این تیم به دنبال نشان دادن فوتبال نبود و به دنبال بازی کردن برای تیم های دیگر بود.

رئیس کانون هواداران پرسپولیس افزود: قبل از بازی اعضای تیم فوتبال استقلال اهواز حرف هایی می زدند امثال" ما ترمز پرسپولیس را می کشیم،قهرمانی را از پرسپولیس می گیریم و..... ، که این ادعا ها برای خود این تیم نبود و برای تیم های دیگر بود. خیلی از دوستان امنیتی گفتند که این بازی در ورزشگاه تختی برگزار نشود،اما کسی توجه نکرد.برخی آقایان در شورای تامین امنیت استان مسئولیت این بازی را قبول کردند،یعنی تصمیم گیری کرده اند و کسی که تصمیم گیری می کند باید مسئولیت را به گردن بگیرد.این حرفی که من می زنم و این چند روز هم گفته ام این است که هرکسی که امضا کرده است که این بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود از قبیل استاندار، فرماندار،نیروی انتظامی،سازمان لیگ،فدراسیون و..... باید استعفا بدهد و برود،به این دلیل که اصلا ارزش نداشت جان چند نفر در این بازی گرفته شود.

خداراشکر که این اتفاق رخ نداد،اما خیلی سرها و دست شکسته شد، خیلی خون ریخته شد و خیلی شیشه ی ماشین ها شکسته شد.ضرر جانی و اقتصادی خیلی زیاد بود
 
اسماعیل بیگی در توضیح آنچه در حاشیه این دیدار گذشت؛ گفت:  وقتی وارد ورزشگاه شدیم،گنجایش ورزشگاه کمتر از تقاضا بود. شورای تامین وقتی می داند یک تیم درکورس قهرمانی و پر طرفدار است و که برای این بازی جمعیت زیادی می آید حداقل باید امنیت را تامین می کرد. مامورانی که در این ورزشگاه بودند یک پنجم جمعیت ورزشگاه نبود و اصلا برخورد نمی کردند،در بعضی از مواقع طرفداران استقلال اهواز به سمت طرفداران پرسپولیس می آمدند و سنگ پرتاب می کردند اما نیروی انتظامی برخوردی نمی کرد و فقط تماشا می کرد. قبل از بازی وقتی تیم در حال ورود به رختکن بود چندین بار هواداران استقلال اهواز سنگ پرتاب کردند و مانع رفتن بازیکنان به رختکن شدند و نیروی انتظامی صحنه را می دید و کاری نمی کرد،حتی بعد ازآن چندتن از بازیکنان استقلال اهواز مانند کلاه کج آمدند و خواهش کردند که سنگ نزنند اما بازهم به کارشان ادامه داد.
وی ادامه داد: من می دیدم که بعضی از مردم صندلی های ورزشگاه را می کنند و روی سرشان می گرفتند تا از برخورد سنگ در امان بمانند،ما در واقع به چشم صحنه ی سنگسار هواداران پرسپولیس را دیدیم. خود من با توجه به تجربه ای که در این چندسال کسب کرده ام منتظر ماندم تا کاملا ورزشگاه خالی شود و ده دقیقه بعد از بازی در حالی که وزشگاه خالی شده بود با هماهنگی خود نیروی انتظامی،با مامور به سمت رختکن حرکت کردم . درحال رفتن به سمت رختکن بودیم که حدود شش نفر روی چمن نشته بودند و حالت بعض و گریه داشتند و به محض دیدن من شروع به فحاشی کردند،من چیزی نگفتم و به سمت رختکن راهی شدم که نا گهان از پشت دستان مرا گرفتند و خواباندند و شروع به کتک زدن من کردند،من بعداز کتک خوردن بیهوش شدم و وقتی چشمانم را باز کردم دیدم در رختکن هستم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن