دیدبان

پس از عید رکود افزایش یافته است

پس از عید رکود افزایش یافته است

دیدبان: ناصر محمدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت بازار مصالح فروشان در آغاز سال 95 اظهار داشت: ما شاهد رکود جدید پس از عید بودیم و باید گفت نه تنها رکود ادامه داشته بلکه افزایش نیز داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در ماه‌های اخیر از سوی واحدهای صنفی ابطال پروانه صورت گرفته است، افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنفی پروانه‌های خود را باطل و تعدادی نیز اعلام تعطیلی کرده‌اند البته تعدادی از واحدهای صنفی ما نیز غیرفعال هستند اما به دلیل عدم آشنایی با قوانین اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان اصفهان با اشاره به بسته شدن بسیاری از انبارها خاطرنشان کرد: اغلب انبارها تعطیل و یا به صورت نیمه تعطیل هستند و دلیل این مسئله مربوط مالیات است زیرا شغل ما نیاز به نیروی انسانی دارد و در حال حاضر واحدهای صنفی علاوه بر اینکه درآمدی برای نیروی انسانی ندارند باید مالیات نیز بدهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بر اساس گفته برخی از مسئولان مشکلات مواد اولیه آجر رفع شده، تصریح کرد: بازار آجر رکود شدیدی دارد و نمی‌دانم تأمین منابع اولیه به چه معناست و کارخانه‌ها کمتر از ظرفیت واقعی خود کار می‌کنند و این تنها مربوط به آجر نیست و همه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مشکل رکود دارند.

محمدی در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات موجود میان واحدهای صنفی و دارایی بیان کرد: در گذشته ملاک دارایی کد کاری و تشخیص ممیز بود و متأسفانه ممیزی مبانی قانونی خاصی ارائه نداده و بر اساس تشخیص افراد بود و کسی پاسخگو نبود.

وی گفت: اکنون اداره دارایی روند خاصی را پیش‌گرفته و دستور به نصب سیستم‌های مکانیزه فروش داده‌اند و این در حالی است که اعضای صنف ما کم‌سواد و بی‌سواد هستند و حتی اگر باسواد هم باشند قادر به کار با سیستم‌های نرم‌افزاری نیستند و به طور قطع این سیستم‌ها توسط ممیزی دارایی قبول نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان اصفهان اظهار داشت: ما نگرانی‌هایی داریم و برای کسانی که صندوق نصب کنند جریمه‌هایی در نظر گرفته شده ولی باید دانست پیش از اجرای طرح باید کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و هر صنفی نیاز به توانایی‌هایی دارد و نباید همه را یکسان ببینند.

مرتبط‌ها

ضربه تصمیمات غیرکارشناسی به بازار مسکن

درباره مناقشه گازی با ترکیه

دولت بهانه‌ای ندارد/ راهکارهای فعال سازی بخش صنعت

راهکار حل و فصل بحران کاسپین چیست؟

درآمدها در اقتصاد خانواده

بایدهای خروج صنعت خودرو از رکود