دیدبان

علم‌ الهدی:نگفتم بی‌ حجابی بدتر از اختلاس است

علم‌ الهدی:نگفتم بی‌ حجابی بدتر از اختلاس است

دیدبان: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی اظهار داشت: در 8 مورد قرآن در مقام تبیین نعمت‌های بهشتی ذات مقدس پروردگار، اتکاء را جزو نعمت‌های بهشتی معرفی می‌کند و غالباً در مقام تبیین نعمت‌های بهشتی، ذات پروردگار مسئله متکی‌بودن را به‌عنوان نقطه برجسته و یا نقطه کمال و ختم نعمت‌ها مشخص می‌کند.

وی تاکید کرد: در سوره الرحمن آیه 54 آمده است: بهشتیان میوه‌های بهشتی را می‌توانند در وضعیت تکیه‌زدن بچینند، در مورد دیگری از سوره الرحمن نیز همین مضمون آمده و همچنین در سوره واقعه از بهشتیان باعنوان مقربین یاد شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: در سوره مبارکه انسان می‌فرماید: بهشتیان بر اریکه‌ها تکیه زده‌اند و سرما و گرمایی احساس نمی‌کنند. آنچه مهم است این است که در 8 مورد در تبیین نعمت بهشتی ذات مقدس پروردگار تکیه زدن و متکی بودن بر اریکه را به‌عنوان نعمت و به عنوان نقطه امتیاز زندگانی بهشتی معرفی می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: زندگانی دنیا چه برای اهل دنیا و چه برای اهل آخرت، آمیخته با اضطراب و نگرانی است، آنهایی که در این زندگی اهل دنیا هستند و در توسعه قدرت و لذت هستند زندگی این‌ها در نگرانی است، خاصیت زندگانی دنیا این است که هر چه امکانات مادی افزایش بیابد، بر نگرانی و اضطراب افزوده می‌شود.

وی گفت: زندگانی دنیا برای اهل آخرت هم با اضطراب آمیخته است، یعنی مضطرب هستند که عاقبت آن‌ها چه می‌شود و قبر و قیامت آن‌ها چگونه می‌شود؟ زندگانی انسان با اضطراب آمیخته است، بزرگترین ویژگی بهشت آرامش و نفی اضطراب و نگرانی است و آنجا اطمینان کامل حاصل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره حضرت علی(ع) یک حدیث متواتر دارند که فرمودند: یا علی(ع)، تو را دوست ندارد مگر مومن و کینه و بغض تو در دل انسانی نیست، مگر منافق و کافر. تحلیل این حدیث بهترین سخن امروز ماست که چرا مومن آن حضرت را دوست دارد؟ مومن دلداده خدا و حق است، مومن به هرچه مظهر خداست و رنگ و صبغه خدایی دارد، به وی عشق می‌ورزد، امیر مومنان دارای صبغه کامل عبودیت بود تا جایی که وی را وجه‌الله قرار داده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد:چرا منافق و کافر دشمن علی(ع) است؟ اگر قبول ندارد خب نداشته باشد اما چرا دشمن؟ زیرا کافر به خدایی معتقد نیست و معادی باور ندارد و محور وجود و هستی وی همین زندگی دنیا است و دنبال لذت بیشتر است؛ به هر وسیله‌ای به‌ دنبال آن است و این جز با فساد اقتصادی و اخلاقی ممکن نیست. امام علی(ع) بزرگترین مبارز علیه فساد اخلاقی و اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: فساد اقتصادی و اخلاقی در جامعه نقطه و سنگر جنگ با علی(ع) و مقابله با آن حضرت است، عنصری نمی‌تواند به فساد اقتصادی و اخلاقی آلوده باشد و در عین حال ادعای عشق امیرالمومنین(ع) کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دوستی علی(ع) لازمه‌اش مبارزه با فساد اقتصادی و اخلاقی است، این‌ها با هم رابطه دوسویه دارند و هر کدام علت و معلول یکدیگر هستند، انسان‌هایی که به دنبال فساد اقتصادی هستند در نهایت به دنبال عیاشی و تولید فساد اخلاقی هستند و مولد فساد اخلاقی هستند، عده‌ای نیز با مفاسد اخلاقی به دنبال پول و تجمل هستند.

وی بیان کرد: بنده نگفته‌ام بی‌حجابی بدتر از اختلاس است، در شبکه‌های اجتماعی این مسئله توضیح داده شده است، فساد اخلاقی و اقتصادی وابسته یکدیگرند و کلید واژه این‌ها بی‌حجابی است. اخلاق از اینجا فاسد می‌شود که حوزه غریزه جنسی جامعه گسترش یابد و کلیدواژه این هم بی‌حجابی است و کلیدواژه امنیت اجتماعی، مقابله با بی‌حجابی است که البته عنوان آن حجاب اجباری نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برخی برای اینکه یک قشر لائیک و بی مذهب را دنبال خود داشته باشند، از فساد حمایت می‌کنند، اگر دزد و آدمکش را گرفتند دخالت در زندگی عمومی مردم است؟ نمی‌توانید معیشت مردم را مدیریت کنید، در عرصه فرهنگ ضربه می‌زنید؟ به این وسیله می‌خواهید خلاء خود را جبران کنید؟

وی ادامه داد: قانون امر به معروف تصویب شد و حاضر نشدید این قانون را ابلاغ کنید. رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد، اجرای این قانون رسالت نیروی انتظامی است و این نیازمند ابزار و آئین نامه است و بعد برخی مانع اجرای این قانون می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: هیئت ایتالیایی که می‌آید شما با یک شرکت مدلینگ که هنرش طراحی لباس است، قرارداد می‌بندید تا از بلد کفر لباس اسلامی طراحی کند؟ یعنی ما واقعاً فکر نداریم؟ مردمی که در انواع علوم پیشرفته هستند، در طراحی لباسِ اسلامی فکر و مغز نداریم و باید طراح ایتالیایی قرار داد ببندد و فرهنگ آلوده بزهکاری غرب را بیاورد و طراحی لباس کند؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن