دیدبان

پرمصرف ترین ماده مخدر در بین تهرانی ها

پرمصرف ترین ماده مخدر در بین تهرانی ها

دیدبان: اجرای طرح انضباط شهری با هماهنگی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از آذر ماه سال گذشته شروع شد.

همزمان با ورود مددجویان به کمپ ها و درمان، مددکاران سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با حضور در کمپ ها تلاش داشتند تا مراکز بهاران را به عنوان مراکز کارآموزی و توانمندسازی معرفی کنند. در این مراکز که به مدت 6 تا 9 ماه پذیرای مددجویان هستند قرار است تا با حضور کارآفرینان مهارت های دست ورزی و زودبازده آموزش داده شود.

بر اساس گزارش های غربالگری مددجویان کمپ ها که برای حضور در مراکز بهاران اعلام آمادگی کردند، از مجموع 2 هزار و 461 مددجوی مستقر در کمپ ها حدود 28 درصد یعنی 680 نفر هستند.

اگر قرار باشد مددجویان را براساس رده سنی بررسی کنیم خواهیم دید که گروه سنی 33 تا 39 ساله ها با 27 درصد و 40 تا 46 ساله ها نیز با فراوانی 25 درصد بالاترین فراوانی را در جمعیت مددجویان به خود تخصیص داده اند.

این غربالگری همچنین حاکی است 30 درصد این افراد دارای تحصیلات ابتدایی یا کمتر، 42 درصد دارای تحصیلات راهنمایی و 28 درصد دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند.

همچنین براساس آمارهای موجود 47 درصد از مددجویان بی خانمان و 22 درصد در خوابگاه یا شلتر زندگی می کنند. مابقی نیز در خانه پدری، خانه شخصی و استیجاری مستقر هستند.

ضمناً تهرانی ها 54 درصد و شهرستانی ها 46 درصد از مددجویان را تشکیل می دهند و تاکنون حدود 650 نفر به مراکز بهاران منتقل شده اند.

داده های این گزارش همچنین بیانگر آن است که هروئین و بعد از آن شیشه پرمصرف ترین مواد مخدر محسوب می شوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن