دیدبان

انتقاد شدید جو بایدن از سیاست‌های نتانیاهو

انتقاد شدید جو بایدن از سیاست‌های نتانیاهو

دیدبان: «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در نشست گروه یهودی راست‌گرای «جی استریت» از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت وی به روند سازش یا به گفته او «روند صلح» آسیب می‌زند.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» بایدن از کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل یک سری از اقدامات «غیرسازنده» در امور امنیتی از جمله شهرک‌سازی‌های یهودی بشدت انتقاد کرد.

بایدن اقدامات رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر درخصوص ساخت و توسعه پیوسته شهرک‌ها، قانونی کردن پاسگاه‌های مرزی و تصرف غیرقانونی زمین‌ها[ی فلسطینی] را عامل «راندن آمریکا و اسرئیل به جهت اشتباه» توصیف کرد.

بایدن تاکید کرد که این اقدامات با هدف این انجام شده‌اند که راه‌حل دو دولتی را از نظر منطقی غیرممکن جلوه دهند و با «خطرناک» خواندن آن اظهار کرد که مانع سازش با فلسطینیان خواهد شد.

معاون اوباما همچنین در این نشست گفت دیدارش با نتانیاهو و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، او را به چشم‌انداز سازش در آینده امیدوار نکرد.

بر این اساس، دولتمردان تیم اوباما در سال‌های اخیر بیشترین انتقادات را از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های بنیامین نتانیاهو داشته‌اند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن