دیدبان

چرا سایت بن کتاب مشکل دارد؟

چرا سایت بن کتاب مشکل دارد؟

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، از روز گذشته تعدادی از دانشجویان ورودی سال ۹۴ در تماس‌هایی با خبرگزاری مهر ضمن بیان اینکه سامانه ثبت نام خرید بن کارت یارانه‌ای کتاب نمایشگاه کتاب تهران، امکان ثبت شماره دانشجویی‌شان را به آنها نمی‌دهد و به این ترتیب مراحل ثبت نام، ناتمام می‌ماند، خواستار بررسی علت این مسئله و پیگیری در جهت حل آن بودند.

نیکنام حسین‌پور مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره مشکل به وجود آمده در سامانه ثبت نام خرید بن کارت یارانه‌ای کتاب نمایشگاه امسال به خبرنگار مهر گفت: مبنای کار ما در ثبت نام دانشجویان، مشخصاتی است که از طریق وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد، از آنها دریافت کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرست شماره‌های دانشجویی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو را از مبادی مذکور دریافت کرده است، افزود: اینکه این وزارتخانه‌ها یا دانشگاه آزاد لیست ناقص به ما داده‌اند، مشکلی است که به ما برنمی‌گردد هر چند ما امیدواریم چنین اتفاقی نیفتاده باشد.

مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: ما حتی فهرست دانشگاه‌هایی را که به صورت مستقل و جدا از وزارتخانه‌ها یا دانشگاه‌های مربوطه‌شان، برای ما ارسال کرده‌اند، پذیرفته‌ایم و اجازه داده‌ایم که لیست دانشجویانشان در سایت، امکان بارگذاری پیدا کند.

حسین‌پور مشکل عدم ثبت شماره دانشجویی دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۴ را نه رد کرد و نه تائید و در عین حال گفت: با توجه به اینکه امسال مسیر ثبت نام‌های دانشجویی برای بهره‌مندی از یارانه حمایتی خرید کتاب، تغییر پیدا کرده و کارت‌های مجازی برای متقاضیان صادر می‌شود، اعتراضات اندک است با این حال چنانچه مشکلی از این بابت وجود داشته باشد، آماده پاسخگویی هستیم.

مشاور توسعه و منابع معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه بهره‌مندی آن دسته از دانشجویان که گوشی هوشمند برای ثبت‌نام و دریافت بن ندارند، از یارانه مورد اشاره، گفت:  سهمیه‌های استانی برای این دانشجویان رزرو شده و طی روزهای آینده امکان ثبت نام این عده از دانشجویان نیز در سامانه فراهم خواهد شد. ساز و کار این کار، متعاقباً اعلام خواهد شد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟