دیدبان

تجارتی به نام اجاره رحم در هند +عکس

تجارتی به نام اجاره رحم در هند +عکس

دیدبان: در هند رحم جایگزین تبدیل به یک کسب و کار بین المللی شده است؛ هزینه ‏های پایین درمانی، این کشور را به بهترین مقصد زوج‏ های بدون فرزندی تبدیل کرده است که به دنبال صنعت رحم جایگزین هستند.  

 هند از جمله معدود کشورهایی است که در آن روش تجاری این خدمات، یعنی پرداخت پول به زنی در ازای رشد نوزاد خانواده دیگری در رحمش، آزاد است و به همین دلیل به یکی از مراکز اصلی این کار در جهان بدل شده و هزاران زوج خارجی به امید بچه‌دار شدن به این کشور سرازیر شدند.

در کلینیک "آکانکشا" تا کنون با روش رحم جانشین بیش از 500 کودک متولد شده که عمدتا توسط زوج های خارجی سفارش داده شده است. اکثر زنانی که در کلینیک های باروری مخصوص اجاره رحم در شهر "اناند" هستند٬ این کار را برای زوج های خارجی انجام می دهند. از سوی دیگر دولت اما به دنبال ممنوعیت این کار برای زوج های خارجی است.

آکانکیشا درمانگاه، تخصصی در لقاح آزمایشگاهی، رحم جایگزین محسوب می شود که در این کلینیک، زنان جوان باید به دور از خانواده های خود در دوران بارداری در قرنطینه باشند در عوض به آنها چهارصد هزار روپیه (5000 یورو) پرداخت می شود.

 

(تصاویر) تجارتی به نام اجارۀ رحم


"نیلیما"، مادری 30 ساله، پس از اینکه خانواده همسرش برای ازدواج دخترشان وامی 300000 روپیه ‏ای(5450 دلار) گرفتند، تصمیم گرفت رحم خود را اجاره دهد. همسرش، که مأموری امنیتی است، به این نتیجه رسید که با حقوق ناچیز خود قادر به بازپرداخت وام نیست.

(تصاویر) تجارتی به نام اجارۀ رحم


این محل اقامت و درمانگاه در مجموع میزبان شصت رحم جایگزین است و "مشتری"ها که عمدتا خارجی هستند حدود بیست هزار یورو برای داشتن یک کودک می پردازند، که پنج برابر کمتر از نرخ آن در ایالات متحده است.

(تصاویر) تجارتی به نام اجارۀ رحم
 

گرچه هیچ آمار رسمی منتشر نمی شوند، اما در یک مطالعه سازمان ملل متحد تخمین زده شده که صنعت باروری در هند هم ‏اکنون تجارتی 2،3 میلیارد دلاری است. این کشور هم ‏اکنون نزدیک به 1000 مرکز رحم جایگزین را در خود جای داده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن