دیدبان
به همراه آخرین اخبار میدانی:

نقشه درگیری های شهری در سوریه

نقشه درگیری های شهری در سوریه

دیدبان:  سوریه از سال پیش تا کنون تاوان ِ بودن در محور مقاومت و فعالیت های ضد اسرائیلی خود را پرداخت می کند. در این مدت کش و قوس های فراوانی صورت پذیرفته است. گاهی تروریست های چند ملیتی تا اشغال بخش هایی از دمشق پیش رفتند و گاهی هم تا کیلومترها به عقب رانده شدند. به هر حال آنچه مسلم است، چرخش معادلات در لحظه هاست و دیگر هفته و روز و ساعت برای رصد اتفاقات سوریه به کار نمی آید. باید بود و ثانیه ها را لمس کرد.

دیدبان به پاس مقاومت چند صد روزه ملت پایدار سوریه آخرین تحلیل ها و اتفاقات را در این حوزه به علاقه مندان مخابره می کند.
 
 
  • یکی از مسوولان کشوری تأکید کرده است: دفاع جمهوری اسلامی ایران از سوریه دفاع اصولی و بر مبنای اعتقادات بوده و نباید آن را صرفا سیاسی به حساب آورد.
  • عربستان سعودی قصد داشته است با پیشنهادهای مختلف ( مالی/سیاسی) روسیه را از جبهه سوریه جدا کند اما لاوروف این پیشنهاد را که عواید زیادی نیز برای روسیه داشته، قویا رد کرده است.
  • علاوه بر روسیه و چین دایره کشورهای مدافع ثبات سیاسی در سوریه به آمریکای جنوبی نیز کشیده شده است.
  • چندین هزار تن از طالبان پاکستان با حمایت عربستان سعودی و قطر راهی سوریه شدند تا در جنگ های شهری و پارتیزانی یاریگر ارتش آزاد و سایر نیروهای مسلح ضد بشار اسد باشند. گفتنی است کشته شدن گروه زیادی از این افراد در سوریه باعث شده است خانواده های آنان که حتی از اعزام آنان به سوریه بی اطلاع بودند با اجتماعات اعتراضی در پاکستان خواستار برگشت زنده یا مرده اعضای خانواده خود شوند.
  • برخی همسایگان کشور سوریه به خصوص عراق، برای پرهیز از گسترش دامنه تنش ها و ممانعت از ورود تروریست های چندملیتی به کشورشان، سعی در ایجاد یک بلوک قدرتمند برای چانه زنی سیاسی و مهار بحران سوریه دارند.
 
 
 
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن