دیدبان

حمله شدید یک امام جمعه به هاشمی

حمله شدید یک امام جمعه به هاشمی

دیدبان: حجت الاسلام محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در پاسخ به سوالات روزنامه جوان، به هاشمی رفسنجانی حمله کرد.

*تمایلی به سخن گفتن درباره جزئیات رفتارهای ایشان را ندارم، اما فی‌الجمله عرض می‌کنم که اگر ایشاندر تهران جواب مثبت گرفت، ولی در استان‌های دیگر، از جمله در استان ما جوابی کاملاً منفی گرفت. یعنی دو نفری که مبغوض ایشان بودند بالاترین رأی را بعد از نفر اول آوردند و نفری که مورد تأیید ایشان بود آخر شد.

*بی‌شک رفتار آقای‌هاشمی دور از شأن روحانیت است. در واقع ایشان حالت انتقام‌گیری پیدا کرده است که کسی را که در خط او نیست و به مذاق او نمی‌خورد، تخریب کند و بکوبد تا نفس راحت بکشد و کار خودش را پیش ببرد. کسانی را تشویق می‌کند که یا همراه او باشند یا دست کم نسبت به او بی‌تفاوت باشند و موضع منفی نگیرند.

*ایشان زمینه بسیار پایینی برای ریاست خبرگان دارد، ما در این اجلاسیه، آقایان نماینده را دیدیم و دیدگاه‌هایشان را ارزیابی کردیم. می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر، بیشترین زمینه نسبت به آیت‌الله جنتی وجود دارد. خود ایشان بنا ندارد کاندیدا شود، ولی دیگران مایل‌اند ایشان کاندیدا شوند، مخصوصاً با توجه به رفتاری که جریان‌های ضدانقلاب یا موسوم به اصلاح‌طلب، درانتخابات اخیر با این بزرگوار کردند. می‌دانید که ایشان سابقه وجایگاه والایی در انقلاب ونظام اسلامی دارند. اولاً: مقام معظم رهبری ایشان را عِدل آیت‌الله مشکینی قرار دادند و فرمودند: آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله جنتی شخصیت‌های بی‌بدیل انقلاب هستند.

 سوابق علمی آیت‌الله جنتی هم به عنوان یکی از علما ومدرسین حوزه قم کاملاً روشن است. ثانیاً: ایشان جزو پیشگامان انقلاب و از شاگردان حضرت امام هستند که بیانیه مرجعیت ایشان را در سال 1341 امضا کردند، یعنی ایشان در آن سال به عنوان یک عالم فاضل و مطرح، بیانیه صادر کردند که: مردم از آیت‌الله‌العظمی خمینی تقلید کنید. ایشان چنین سابقه‌ای دارد... سلامت جسمانی ایشان به‌رغم کبر سن، فوق‌العاده بالاست و از نظر سلامت جسمی شرایط بسیار بهتری نسبت به آیت‌الله یزدی و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و موقعیت بسیار بالایی هم در بین اکثریت قریب به اتفاق آقایان خبرگان دارند و لذا ما پیش‌بینی می‌کنیم ایشان رئیس دوره پنجم مجلس خبرگان شوند...در پاویون فرودگاه ایشان را زیارت کردم که داشتند به اصفهان می‌رفتند.

چند دقیقه‌ای خدمت ایشان بودم و در باره فرمایشات حضرت آقا صحبت می‌کردیم، مخصوصاً روی این فرمایش آقا که: «مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فکر و عمل کند» تأکید کردم. این سخن آقا باید تابلو و در مجلس خبرگان آویخته شود. گفتم: حضرت آیت‌الله جنتی، این سخن آقا شرط و شروطی دارد. شرط اول‌اش این است که رئیس‌اش انقلابی باشد. قبول دارید؟ گفتند: بله. گفتم پس معنا ندارد وقتی آقایان از شما دعوت کرده‌اند، حاشا کنید! شما باید بپذیرید و اجابت کنید، والا این خواسته آقا محقق نمی‌شود.ایشان تبسمی کردند و ما این تبسم را حمل بر رضایت کردیم و با اصرار آقایان، این امید هست که ایشان بپذیرند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن