دیدبان

پای انگلیسی‌ها به وزارت راه باز شد+عکس

پای انگلیسی‌ها به وزارت راه باز شد+عکس

دیدبان: هیئتی انگلیسی به سرپرستی وزیر حمل و نقل این کشور دیروز با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند و در ادامه میهمان شرکت فرودگاه‌های کشور بودند.

احمدرضا بیاتی معاون دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به حضور یک هیئت بلندپایه انگلیسی در جلسه مشترک با مدیرعامل این شرکت،  اظهار کرد: هیئت بلندپایه انگلیسی به سرپرستی وزیر حمل و نقل این کشور و همچنین مدیران ارشد 13 شرکت بزرگ صنعت هوانوردی انگلیس دیروز با مدیرعامل شرکت، اعضای هیات مدیره و چند تن از مدیران کل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دیدار کردند.

وی با بیان این‌که این دیدار به درخواست طرف انگلیسی برگزار شد افزود: هیئت انگلیسی دیروز وارد تهران شد و پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اتاق بازرگانی ایران، شرکت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوایی ایران را به عنوان سومین مقصد خودش برگزیدند.

به گفته بیاتی، مدیران ارشد 13 شرکت و تشکیلات بزرگ صنعت هوانوردی انگلیس در این سفر معاون وزیر حمل و نقل این کشور را همراهی می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به مدیر ارشد شرکت NATS(NATIONAL AIR TRAFFIC SERVICE)، MANCHESTER METROPOLITAN SERVICE، ARUP و UK TRADE AND INVESMENT ، ROLLS ROYES PLC و UK EXPORT FINANCE اشاره کرد.

دیروز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه جلسه با هیئت انگلیسی با اشاره به ورود  9 فروند هواپیمای نو ایرباس به کشور در سال جاری میلادی گفته بود: شرکت‌های فعال در صنعت هوانوردی از نقاط مختلف دنیا از جمله برزیل، کانادا و ژاپن آماده مذاکره با ایران هستند.

 علی عابدزاده یادآور شد: شرایط و ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای اروپایی و حتی آسیایی بهبود یافته به طوریکه شرکت‌های فعال در صنعت هوانوردی از نقاط مختلف دنیا از جمله برزیل، کانادا و ژاپن آماده مذاکره با ایران هستند.

وی افزود: در طول چند ماه اخیر که سیاست سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر نوسازی ناوگان تغییر کرده تلاش شد از ورود هواپیماهای قدیمی به کشور جلوگیری شود و شرکت‌های هواپیمایی نیز از این تصمیم تبعیت کردند. هواپیماهایی که در حال حاضر وارد کشور می‌شوند نسبت به هواپیماهای قدیمی‌تر جدیدتر هستند به طوریکه هواپیماهایی که وارد کشور می‌شوند مدل 200 به بالا هستند.

وی یادآور شد: با توجه به بهبود ارتباطات بین‌المللی ایران و کشورهای اروپایی شرکت‌های اجاره دهند و فروش هواپیمای تمایل بیشتری برای مذاکره مستقیم با شرکت‌های ایرانی دارند به طوریکه تقریبا تمامی سازندگان هواپیما در دنیا با ایران ارتباط دارند؛ حتی ژاپنی ها که هنوز هواپیمایی تولیدی 100 نفر این کشور عملیاتی نشده است نیز به شرکت‌های ایرانی پیشنهادات خود را ارائه دادند.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه کروی پروازی در بخش خلبان نیز شاهد بیکاری تعدادی از خلبانان جوان در کشور هستیم که شرکت‌های هواپیمایی را باید برای جذب این خلبانان تشویق کنیم تا به عنوان خلبان اول فعالیت کنند؛ هر چند مجوز پرواز به عنوان خلبان اول یک فرآیند زمان بر است اما شرکت‌ها باید در این زمینه نسبت به جذب این خلبانان اقدام کنند.

عابدزاده درباره ظرفیت  فرودگاه‌های کشور برای ورود هواپیماهای نو به کشور نیز گفت: خوشبختانه به اندازه کافی در کشور فرودگاه وجود دارد اما یکی از نقاط ضعف فرودگاهی فضاهای پارکینگ برای هواپیما است که احداث پارکینگ فرآیند پیچیده‌ای در فرودگاه‌ها نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه توسعه ظرفیت و احداث پارکینگ در فرودگاه‌ها فعالیت پیچیده‌ای نیست افزود: ظرفیت فرودگاه‌های کشور در حال حاضر 3 برابر ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر است که با مختصر توجهی با این کاستی‌ها امکان جبران کمبودها وجود دارد.

وی درباره مذاکرت بوئینگ با ایران نیز گفت: بعد از اجرای برجام شرکت بوئینگ نیز ارتباطات و تعاملات خود را با شرکت‌های ایرانی انجام داده و در برخی مقاطع قراردادهایی در بخش تامین مدارک ایمنی پروازها منعقد کرده و اجرایی شده است.

عابدزاده با اشاره به تمایل شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای مذاکره با ایران ادامه داد: دولت آمریکا چند ماه پیش مجوز ارتباط این شرکت با ایران را صادر کرد و این مذاکرات به تدریج جدی‌تر می‌شود.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن