دیدبان

احتمال اعزام 250 نظامی آمریکایی به سوریه

احتمال اعزام 250 نظامی آمریکایی به سوریه

دیدبان: آمریکا قصد دارد 250 نیروی نظامی ویژه را برای مبارزه با تروریست‎های داعش به سوریه اعزام نماید.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از پنتاگون گزارش داد این نیروها قرار است تحت عنوان مستشار نظامی به شبه نظامیان سوری که مورد حمایت واشنگتن هستند و با داعش درگیر جنگ هستند، آموزش دهند.

هدف از آموزش شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا، مبارزه با تروریستهای داعش و بیرون راندن آنها از رقه، پایتخت خود خوانده داعش در سوریه، و موصل دومین شهر بزرگ عراق عنوان شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در اوائل هفته گذشته در دیدار با گروهی از فرماندهان ارشد ارتش این کشور بر اهمیت شکست داعش تاکید کرد.

اوباما گفت: « یکی از اهداف اصلی امروز ما از بین بردن گروه تروریستی داعش است. تحمل این موضوع که این گروه تروریستی دارای دو پایتخت، یکی در شهر رقه واقع در سوریه و دیگری در موصل واقع در شمال عراق است، بسیار سخت می باشد. هدف اصلی ما شکست و از بین بردن این گروه تروریستی است.»

بنظر می رسد اوباما برای حضور نظامی بیشتر در عراق و سوریه بمنظور جنگ با داعش مصمم تر شده است و در همین راستا با اعزام نیروهای نظامی بیشتر موافق است.

در عین حال این موضوع باعث نگرانی برخی مقامات نظامی آمریکایی شده است. آنها بر این باورند اعزام مستشار نظامی بدون هیچگونه محافظتی از آنها باعث به خطر افتادن جان آنها می شود و به همین دلیل موضوع حمایت از این نیروها و ارائه خدمات لجستیکی به آنها نیز ضروری بنظر می رسد.

ارتش آمریکا به علت شکست برنامه قبلی آموزش شبه نظامیان مورد حمایت این کشور در عراق و سوریه مورد انتقاد قرار دارد.

پنتاگون بتازگی از تصمیم خود برای اعزام نیروی رزمی به عراق به منظور کمک به نیروهای این کشور در مبارزه با داعش خبر داد.

تلاش ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش پس از حملات تروریستی اخیر در خاک اروپا، دو چندان شده است.

تروریست‎های داعش که در حال حاضر بخش اعظمی از دو کشور و سوریه را در اختیار دارند، در سال 2012 در اردوگاه های سیا در اردن آموزش دیده اند. این گروه تروریستی طی دو سال گذشته در مناطق تحت کنترل خود جنایات متعددی را علیه بشریت مرتکب شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن