دیدبان

رستوران داری حوالی دختران ممنوع شد!

رستوران داری حوالی دختران ممنوع شد!

دیدبان: رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران خطوط قرمز برای ایجاد رستوران در محله‌ها و اماکن مختلف را عنوان و اعلام کرد که محله‌های جرم‌خیز مثل میدان غار یا میدان هرندی که در نزدیکی میدان شوش قرار دارند، از جمله محله‌هایی است که ایجاد رستوران در آن مناطق غیرقانونی است.

سید علی اصغر میرابراهیمی، اظهار کرد: اماکن، خطوط قرمز خود را برای ایجاد رستوران در محله های مختلف تهران مشخص کرده و برخی محله‌ها مثل میدان شهید هرندی از جمله مناطقی است که نباید در آنجا رستوران ایجاد شود.

ممنوعیت ایجاد رستوران در نزدیکی دبیرستان دخترانه و آرایشگاه زنانه

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران افزود: تاسیس رستوران زیر پل عابر پیاده، نبش اتوبان، در نزدیکی دبیرستان دخترانه یا آرایشگاه زنانه نیز غیرقانونی بوده و نباید در این گونه مناطق رستوران ایجاد شود.

وی درپاسخ به این سوال که چندی پیش اخباری مبنی بر پلمب چند رستوران منتشر شده بود، توضیح داد: این تخلف در حوزه استحفاظی تهران نبود و ازطرفی متخلفان ظاهرا جزو اتحادیه‌های همگن مثل چلوکبابی‌ها یا فست‌فودی‌ها بودند.

میرابراهیمی افزود: از پارک وی به سمت تجریش جزو محدوده شمیرانات است و به سمت پایین در حوزه استحفاطی تهران قرار دارد. همچنین ضلع شمال آزادگان در حوزه استحفاظی تهران است و ضلع جنوب یادگار امام نیز در محدوده تهران قرار دارد و ضلع شمال آن در محدوده شمیرانات است.

فقط قیمت غذا و مالیات بر ارزش افزوده را در رستوران‌ها بپردازید

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران در بخشی از سخنان خود درباره اینکه در بعضی رستوران ها مبلغی به عنوان حق سرویس از مردم دریافت می‌شود، گفت: همه رستوران‌ها باید فاکتور رسمی به مشتریان بدهند و در فاکتور فقط باید قیمت غذا و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود و دریافت حق سرویس یا مواردی از این قبیل کاملا غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم مواردی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند به اتحادیه گزارش دهند تا رسیدگی کنیم.

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران در عین حال بیان کرد: البته در مراسم‌هایی که به صورت ولیمه یا میهمانی در رستوران برگزار می‌شود و خدمات ویژه‌ای به مشتریان داده می‌شود با توافق با متقاضی، مبلغی به عنوان خدمات ویژه و حق سرویس دریافت می‌شود که این موضوع مشکلی ندارد.

وی همچنین عنوان کرد: حداقل متراژ تاسیس رستوران 80 متر است و کارشناسان رسمی بهداشت بازرسی های لازم را برای راه‌اندازی یک رستوران انجام می‌دهند و بعد از انجام مراحل قانونی مجوز رستوران داده می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن