دیدبان

تبدیل روزنامه هاشمی به تریبون احمدی‌نژاد؟!

تبدیل روزنامه هاشمی به تریبون احمدی‌نژاد؟!

دیدبان: چند روز قبل بود که احمدی نژاد در حاشیه یک مراسم به خبرنگار یکی از خبرگزاری ها گفته بود که "سال 96 همدیگر را می بینیم!" همین چند کلمه سبب شد که روزنامه "آرمان امروز" طی یک گزارش مبسوط و ردیف کردن موضع گیری چندین چهره شاخص اصلاح طلب در واکنش به اظهارات این روزهای احمدی نژاد صفحات سیاسی خود را پر کند.

به گزارش جهان نیوز، تنها در یکی از یادداشت های امروز آرمان این جملات نوشته شده است:

ـ " همواره باید نسبت به رفتارهای گذشته و عملکرد تبلیغاتی امروز احمدی‌نژاد و یارانش توجه نموده که عملکرد وی بیشتر در جهت تضعیف دموکراسی و پیشرفت کشور است."

ـ "امروز باید مردم ایران گذشته را درنظر گرفته و با مروری به کارنامه ۸ ساله رئیس دولت‌های نهم و دهم بدانند که بسیاری از رویدادهای تلخ گذشته به دلیل عملکرد ضعیف احمدی‌نژاد امروز دیگر قابل جبران نیست."

ـ‌ "بازگشت احمدی‌نژاد به صحنه قدرت قطعا تحولات عمیق و تلخی را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران به دنبال خواهد داشت."

ـ "هر رویدادی در فضای سیاسی ایران نامحتمل نخواهد بود و می‌توان انتظار هر پیشامد و تغییری را در آینده داشت؛ به همین علت باید بزرگان اصلاح‌طلب و جامعه ایران هوشیار بوده و اجازه تکرار گذشته – بازگشت احمدی نژاد- را ندهند."

ـ "سرنوشت انتخابات سال ۹۶ به عملکرد دولت روحانی و اعتماد مردم به وی و سطح پایگاه مردمی احمدی‌نژاد در دو سال آینده بستگی دارد."

در پرداختن قابل تامل به تک جمله احمدی نژاد، در شماره امروز آرمان، به این یادداشت نیز اکتفا نشده و این روزنامه، در یک گزارش مبسوط مواضع افرادی همچون احمد حکمی پور، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، سعید لیلاز، داریوش قنبری و عباس عبدی را درباره اظهارات اخیر احمدی نژاد منتشر کرده است!

در همین حال روزنامه آرمان می نویسد: "اما هدف او- احمدی نژاد- از حضور درانتخابات ۹۶ چیست؟ اگر او برای حضور در انتخابات اقدام کند مشخص می‌شود که درصدد فضاسازی برای القای دو قطبی احمدی‌نژاد - هاشمی است چون این تصور را دارد که کاندیدای جریان اصلاحات و اعتدال با تایید هاشمی به میدان وارد خواهند شد و او خود را در این میدان بالا خواهد برد که دراین صورت برد و باخت برایش اهمیت نخواهد داشت."

البته روند روزنامه آرمان ـ که به دلیل انتشار گزارش ها و گفتگوهای متعدد و به اصطلاح گل‌درشت، درباره خاندان هاشمی رفسنجانی به روزنامه خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی مشهور شده است ـ این مسئله را نشان می دهد که آنها ادامه حیات سیاسی هاشمی و خانواده اش را همچون احمدی نژاد در چارچوب ادامه همین دو قطبی کاذب در سطح جامعه می دانند. دو جریان طرفدار رسانه ای هاشمی- احمدی نژاد، به خوبی دریافته اند که هردو به این دو قطبی سازی نیاز دارند. نکته جالب ماجرا همین جاست که احمدی نژاد پیروزی خود را در آینده در مقابله با هاشمی می بیند و اطرافیان هاشمی هم بالعکس!

همین نیاز به دو قطبی سازی است که روزنامه آرمان را همزمان هم به روابط عمومی خانوادگی هاشمی و هم تبدیل به تریبون احمدی نژاد کرده است.

منبع: جهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن