دیدبان

ایمانی: اصولگراها در تهران 30 به صفر باختند

ایمانی: اصولگراها در تهران 30 به صفر باختند

دیدبان: اهم سخنان وی  در این مصاحبه از این قرار است:

* وقتی رییس‌جمهور در دور اول خود انتخاب می‌شود، مردم تمایل دارند مجلسی همسو با آن تشکیل شود تا بتواند منویات آن دولت را اجرا کند. این مساله سابقه‌ای دیرینه دارد.

* یکی از دلایل ضعف اصولگرایان این بود که برخی طیف‌ها یا چهره‌هایی که نسبت به مسائل کشور مشی تندروی داشتند در داخل جریان اصولگرایی بودند. اگر چه تعدادشان در مجموع کل اصولگرایان قابل توجه نبود اما به هر حال حضور داشتند. برخی از این چهره‌ها را در لیست اصولگرایی هم دیدیم. همین موضوع به جریان اصولگرایی آسیب زد. دلیل دیگر این است که اصولگرایان در بستن لیست خود چندان توجهی به سلایق افکار عمومی در تهران نداشتند و توجه نکردند که مردم چه تیپ افرادی را می‌پذیرند. بیشتر به این توجه داشتند که چه کسانی از نظر خودشان مناسب است. به میزان رای‌آوری این افراد عنایتی نداشتند.

*جامعتین قدرت سابق خود را دیگر ندارد. مگر مجمع روحانیون مبارز قدرت سابق خود را دارد؟ در انتخابات سال ٧٦ ریاست‌جمهوری مجمع روحانیون حرف اول را میزد.

*اصولگرایان در این دوره نمایش خوبی از خرد جمعی داشتند. اینکه نتیجه نگرفتند حرف دیگری است اما توانستند جمعی را با نظر اکثریت طیف‌های اصولگرایی تشکیل دهند. به غیر از طیف آقای لاریجانی که نبودند بقیه طیف‌ها در تشکیلات شرکت کردند. این حرکت مثبتی است.

* اصولگرایی نیاز به نوسازی دارد. البته این مساله در مورد اصلاح‌طلبان نیز صدق می‌کند. هر دو جریان نیاز به بازنگری در گفتمان خود دارند. شکی در اینکه جریان راست باید بازنگری در گفتمان خود داشته باشد نیست. تا الان نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده و تدابیری اندیشیده شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن