دیدبان

کلاهبرداری یک میلیارد به بهانه فروش خط رند

کلاهبرداری یک میلیارد به بهانه فروش خط رند

دیدبان: سرهنگ "سیدموسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در چند روز گذشته چندین پرونده به پلیس فتا ارجاء شده که همگی آن ها با موضوع فروش خط رند و کلاهبرداری با استفاده از این روش بود. 

وی ادامه داد: کلاهبرداران با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی همچون طراحی سایت فروش، پیامک و سایت های تبلیغاتی اقدام به جذب مشتریان خود می کردند و پس از دریافت هزینه های کلان از این مالباختگان خط هایی را برای این افراد ارسال می کردند که در بازار هزینه بسیار پایینی دارد و به هیچ وجه جزء خطوط رند محسوب نمی شود. 

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کلاهبرداران پس از دریافت هزینه و ارسال خطوط معمولی از پاسخ دادن به تلفن های مشتریان امتناء می ورزیدند و گاها با بی احترامی نسبت به این افراد از آن ها می خواستند که دیگر با این شماره ها تماس نگیرند. 

سرهنگ حسینی اظهار کرد: با بررسی های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر وجهت تکمیل پرونده به این پلیس انتقال یافتند. وی گفت: این کلاهبرداران که سه نفر بودند حدود یکصد میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و به محض مواجهه با پلیس به جرم خود اقرار کردند و شروع به بازپرداخت مبالغ دریافتی از مالباختگان کردند. 

رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان از شهروندان درخواست کرد: در خریدهای اینترنتی خود دقت نمایند و تا اطمینان کامل از نوع و کیفیت جنس خریداری شده به هیچ وجه هزینه ای را پرداخت نکنند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن