دیدبان

موج جدید سرما و بارش‌ها در شمال کشور

موج جدید سرما و بارش‌ها در شمال کشور

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، بنابر اطلاعیه شماره 5 این سازمان آمده که از بعدازظهر یک‌شنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و این منطقه را تا 48 ساعت آینده درگیر باد، باران و برف خواهد کرد.

سازمان هواشناسی کشور می‌افزاید: این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه در شمال و شمال شرق کشور فعال خواهد بود؛این سامانه سبب بارش باران و برف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه های کوهستانی منتهی به این نواحی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در شامگاه یکشنبه بارش باران و برف در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان شرقی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی به‌وقوع می‌پیوندد.

سازمان هواشناسی می‌افزاید: بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و بارش باران در جلگه‌های گیلان، مازندران، گلستان و بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی در روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است: از دوشنبه بعدازظهر تا سه‌شنبه نیز باران و برف در خراسان شمالی می‌بارد و این سامانه بارشی در این محدوده فعال خواهد بود.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیش‌بینی می‌شود که بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات غربی و جنوبی گیلان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مطابق با زمان‌های یاد شده موجب لغزندگی شود؛ بنابراین برای تردد در جاده‌های کوهستانی یاد شده برای حفظ ایمنی علاوه بر بکارگیری تمهیدات لازم همراه داشتن زنجیر چرخ توصیه می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران