دیدبان

آقازاده‌ هایشان‌ مثل‌ شتر مست‌ به‌ جان‌ اموال‌ عمومی‌ می‌ افتند

آقازاده‌ هایشان‌ مثل‌ شتر مست‌ به‌ جان‌ اموال‌ عمومی‌ می‌ افتند

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، محمد دهقان گفت: به نظر می رسد خط امام یک منظومه کامل و منسجم و به هم پیوسته در سیاست داخلی و خارجی است.

نماینده مردم چناران و طرقبه ادامه داد: جریان مقابل امام نیز منظومه ای منسجم و به هم پیوسته است که در همه زمینه ها در مقابل خط امام حرکت می کند.

ویژگی های سیاست داخلی و خارجی در سیره امام «ره»
وی در تشریح سیاست داخلی امام «ره» گفت: در زمینه داخلی خط امام این است که مردم ولی نعمت مسئولان هستند امام «ره» بارها اعلام کردند اگر به من خادم ملت بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امام «ره» در مقابل مردم خاضع بودند و کسانی در برابر مردم خاضع هستند که در برابر خدا خاضع باشند، امام خدمت به مردم ار در مسیر عبودیت الهی می دانستند و توجهشان به محرومین و مستضعفان جامعه بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اظهار داشت: امام «ره» همیشه تاکید داشتند که کسانی باید مسئول شوند که از طبقه متوسط و پایین جامعه باشند و معتقد بودند کسانی که طعم فقر و محرومیت را نچشیده باشند قطعا خادم مردم و محرومان نیستند.

تاکید امام به زندگی ساده مسئولان
وی با اشاره به تاکیدات امام «ره» به ساده زیستی و زندگی زاهدانه مسئولان گفت: امام «ره» همواره بر ساده زیستی و زی طلبگی روحانیون و مسئولان تاکید داشتند واعلام می کردند که مردم به خاطر زی طلبگی روحانیون را دوست دارند اگر این روش زندگی تغییر کند مردم معلوم نیست پای مسئولان و روحانیون بیاستند.

عدم مسامحه امام در برابر مفاسد و انحرافات اطرافیان
دهقان با تاکید بر اینکه امام خمینی حاضر به مسامحه در مقابل انحراف اطرافیانشان نبودند گفت: برای امام حفظ انقلاب و اسلام از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار بود و و به همین دلیل حاضر به مسامحه در برابر انحرافات اطرافیان خود نبودند.

این حقوق دان ادامه داد: امام نسبت به آقای منتظری به هیچ وجه مسامحه نکردند و زمانی که وجود ایشان را برای انقلاب و اسلام خطرناک دیدند، وی را از سمت جانشینی رهبری عزل کرده و به دنیا اعلام کردند با کسی تعارف ندارند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه امام (ره) با کسی تعارف نداشت و در مقابل مفسدان اقتصادی مسامحه نمی‌کرد، گفت: امام (ره) در برابر کسانی که به اموال عمومی و بیت‌المال دست‌درازی می‌کردند چه از افراد حکومتی باشند، چه نزدیکان ایشان هیچ‌گونه مسامحه ای نمی‌کرد و به هیچ وجه حاضر نبود حقوق بیت‌المال در مسیر حیف و میل فرزندان و اطرافیانشان قرار گیرد.

دهقان با بیان اینکه این سیاست داخلی زمینه‌ساز سیاست خارجی قدرتمند امام خمینی (ره) بود، گفت: این سیاست داخلی زمینه استقلال کشور و اعتماد مردم به نظام و مسئولان را فراهم کرده و موجب می‌شد روز به روز اعتماد و اعتقاد مردم به مسئولین و نظام افزایش یابد و مسئولین نیز روز به روز نسبت به مردم خاضع‌تر باشند.

سیاست داخلی امام خمینی به گونه ای بود که نگاه مردم برای حل مشکلاتشان به داخل بود
وی ادامه داد: وقتی میان مردم و مسئولین وحدت وجود داشته باشد و مسئولان زاهدانه و مخلصانه کمر همت به حل مشکلات مردم ببندند، اعتماد و اعتقاد مردم به مسئولین و نظام افزایش یافته و نگاه مردم برای حل مشکلاتشان به بیرون نخواهد بود و نگاهشان به داخل کشور حفظ می‌شود.

اقتدار در سیاست خارجی به پشتوانه وحدت مردم و مسئولان 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به پیوستگی سیاست داخلی و خارجی امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) در برابر استکبار کُرنش نمی‌کرد چون در داخل ساختار محکم نظام اسلامی ایجاد شده بود و وحدت میان مردم و مسئولان شکل گرفته بود و در سایه زهد و پارسایی مسئولان و تلاششان برای حل مشکلات مردم، نگاه مردم به داخل کشور حفظ شده بود.

دهقان تصریح کرد: منظومه فکری امام (ره) به گونه‌ای بود که سیاست داخلی و خارجی هماهنگ و منسجمی شکل گرفته که در سایه این سیاست داخلی، امام (ره) محکم می‌توانست اعلام کند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این حقوقدان مجلس با بیان اینکه امام (ره) به استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی اعتقاد داشتند، گفت: این منظومه فکری امام (ره) در قانون اساسی نیز عینیت یافت و این سیاست منسجم و به هم پیوسته داخلی در عرصه خارجی جمهوری اسلامی را به اوج اقتدار رساند.​

سیاست داخلی و خارجی منحرفان از خط امام (ره)
وی در تشریح سیاست داخلی و خارجی افرادی که در مقابل خط امام (ره) ایستاده و از این راه منحرف شده‌اند، گفت: این افراد در سیاست داخلی، فخرفروشی به مردم و ایجاد زندگی شاهانه و تجملی با پول مردم را در دستور کار قرار دادند و با خوشگذرانی و زندگی شاهانه و افتادن روی بیت‌المال و ریخت و پاش کردن اموال عمومی و ایجاد زندگی مرفه برای خود و اطرافیانشان از خط امام (ره) منحرف شدند.

سیاست داخلی منحرفان از خط امام؛زندگی شاهانه​،دوری از مردم،سکوت در برابر فساد اطرافیان،تاکید بر واردات
دهقان افزود: این افراد به اطرافیانشان اجازه می‌دهند بیت‌المال به یغما ببرند. البته در داخل کشور به خاطر اینکه بتوانند به نوعی بخشی از بدنه جامعه را برای خود حفظ کنند، شعارهای پرطمطراق برای حمایت از مردم سر می‌دهند، اما سیاست‌های اعلامی‌شان با سیاست‌های اعمالی‌شان متفاوت است.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس تصریح کرد: امروز تمام کسانی که در مقابل خط امام (ره) و خط مقام معظم رهبری هستند به هیچ وجه به حفظ اموال بیت‌المال حساسیتی ندارند و اهل خوشگذرانی و ریخت و پاش اموال عمومی هستند و برخلاف امام (ره) نسبت به اطرافیان و فرزندانشان به هیچ وجه ملاحظه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: وقتی آقازاده‌هایشان مثل شتر مست به جان اموال عمومی می‌افتند نه تنها واکنشی نشان نمی‌دهند، بلکه مصالح مردم و نظام را فدای مفاسد فرزندانشان می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: برخی شخصیت‌های سیاسی کشور در سال‌های گذشته مصالح نظام و انقلاب و مردم را با موضع‌گیری‌هایشان فدای مصالح فرزندانشان کردند.

دهقان با بیان اینکه این خط فکری در داخل کشور نگاهشان به خودکفایی و استقلال نیست، گفت: این افراد اعتقادی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارند و در داخل کشور نگاهشان به واردات کالاهای خارجی و نشستن در منازلی که وسایلشان خارجی و اروپایی می‌باشد، است.

وی دوری از مردم را ویژگی اصلی این خط فکری خواند و گفت: این خط فکری بر مسائل فرهنگی به هیچ وجه به ارزش‌های اسلامی و دینی پایبند نیستند، هر چند لباس روحانیت پوشیده‌اند، اما پایبندی‌شان به اسلام بسیار کم است و نسبت به مفاسد فرهنگی فرزندانشان بی‌تفاوت هستند.

دهقان ادامه داد: این افراد زمانی که فرزندانشان مواضع فرهنگی ضد ارزش‌های اسلامی می‌گیرند و نوعی لاابالی‌گری فرهنگی و مسامحه فرهنگی از خود نشان می‌دهند نه تنها موضع‌گیری نمی‌کنند، بلکه همان مواضع فرزندانشان را تکرار می‌کنند.

عضو حقوقدان مجلس گفت: اطرافیان این جریان در دوره‌هایی اقدام به هنجارشکنی علیه شعائر دینی کردند و علیه احکام اسلامی در روزنامه‌هایشان مطالبی نوشتند که مورد حمایت شخصیت‌های اصلی این جریان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این مواضع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با مواضع امام (ره) در تناقض است، تصریح کرد: در سیاست خارجی نیز این خط فکری به هیچ وجه اهل مبارزه نیست، چون گرفتار دنیا شده است و به خاطر دنیاپرستی و عافیت‌طلبی زندگی مرفهی را برای خود درست کرده است.

سیاست خارجی منحرفان از خط امام؛ عادی سازی رابطه با امریکا است
دهقان اظهار داشت: این افراد نگاه امام (ره) در خصوص مبارزه با استکبار را فراموش کرده و کنار گذاشته‌اند، زیرا اهل مبارزه و ایستادگی نیستند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: این افراد چون در داخل کشور جایگاهی در میان متدینین ندارند، به دنبال جایگاه در خارج از کشور هستند؛ بنابراین در پشت صحنه با دشمنان انقلاب مراوده می‌کنند و خودشان را به دشمنان نظام اسلامی نزدیک می‌کنند.

وی با تاکید بر تناقض دیدگاه این خط فکری با نگاه امام خمینی (ره) گفت: این افراد معتقد به برقراری رابطه با آمریکا بوده و به عادی‌سازی روابط با آمریکا اهتمام دارند و در همین راستا با جاسوسان آمریکایی رابطه برقرار می‌کنند.

دهقان افزود: البته چون هنوز در دادگاه این اتهامات ثابت نشده است نمی‌توانیم از این افراد نام ببریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: این جریان در سیاست داخلی و سیاست خارجی راه و روشش ۱۸۰ درجه با راه و روش امام (ره) تفاوت دارد و در واقع در مقابل خط امام (ره) ایستاده است.

وی با بیان اینکه این جریان به دنبال راضی کردن آمریکا است، گفت: اگر سیاست‌های این جریان اجرا شود، در موضوع سوریه دست از سوریه برمی‌دارند و این کشور را به ترکیه و عربستان و آمریکا واگذار می‌کنند.

دهقان ادامه داد: در خصوص عراق نیز اگر کارها به این جریان واگذار می‌شد تا الان آمریکا و عربستان، عتبات را گرفته بودند و به مرزهای ما وارد شده بودند و ما امروز باید در داخل شهرهای خود با آمریکا و داعش می‌جنگیدیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر سیاست‌های این جریان اجرا می‌شد، حزب‌الله نابود شده بود و صهیونیست‌ها در لبنان مستقر شده بودند و زمینه تسلیم مجاهدان یمنی نیز فراهم شده بود.

وی تصریح کرد: اگر سیاست‌های این جریان در کشور اجرا می‌شد، امروز ما از قدرت موشکی برخوردار نبودیم و در سیاست‌های آمریکا هضم شده بودیم.

دهقان تاکید کرد: کسانی که به هر نوع فعالیت موشکی در داخل کشور حساسیت نشان می‌دهند، نگاهشان را به آمریکا دوخته‌اند. این افراد همان کسانی هستند که در سیاست داخلی‌شان در فساد اقتصادی و عافیت‌طلبی گرفتار شده‌اند و در سیاست خارجی‌شان نیز به دنبال به فراموشی سپردن آرمان فلسطین و نابود کردن و از بین بردن منافع جهان اسلام در سوریه، عراق، یمن هستند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به خطر این سیاست‌ها هشدار داد و گفت: به دلیل این خطرات است که رهبری با نگرانی در برابر کسانی که دَم از مذاکره می‌زنند و در برابر فعالیت‌های موشکی از خود ضعف نشان می‌دهند، واکنش نشان می‌دهند.

عقب نشینی ​ذلت بار سیاستمداران منحرف از خط امام؛ عدم ارتقای توان موشکی مغایر اصول قانون اساسی
وی تاکید کرد​: عقب نشینی برخی از سیاست مداران از کسب توانمندی های دفاعی و موشکی برای جلب رضایت استکبار، کرنشی ذلت بار است​.

این نماینده حقوق دان اظهار داشت: نگاه منفعلانه در برابر امریکا با اصول متعدد قانون اساسی در مغایرت است و زمینه سلطه بیگانگان را فراهم خواهدکرد.

عضو کمیسیون حقوقی افزود: عقب نشینی برخی سیاستمداران از کسب توانمندی های دفاعی و موشکی موجب سلطه بیگانگان بر کشور می شود و مغایر اصول متعدد قانون اساسی است.

دهقان تاکید کرد: کسانی که امروز به خاطر خواست آمریکا  از دستاورد های موشکی عقب نشینی می کنند در آینده نیز به خاطر خواست آمریکا در سایر زمینه ها عقب نشینی خواهند کرد و تسلط رویکرد این افراد منجر به تسلیم ملت ایران در برابر آمریکا خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز بهترین صنایع نظامی بازدارنده جمهوری اسلامی که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرده است صنایع موشکی است.

عضو کمیسیون حقوقی گفت: کسانی که به نام مذاکره قدرت موشکی ایران را زیر سئوال می برند در مسیر دشمنان گام برداشته و دوستان جمهوری اسلامی را در سراسر عالم نا امید می کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن