دیدبان
علیرضا زاکانی:

آمریکا پس از اجرای برجام دو به دنبال خلع سلاح ایران است

آمریکا پس از اجرای برجام دو به دنبال خلع سلاح ایران است

دیدبان: علیرضا زاکانی در یادمان شهدای مدافع حرم با عنوان «پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام» در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان با تبریک سال نو و گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم شهدای جهاد اکبر هستند.

وی ادامه داد: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نگاه به آینده مشاهده می‌کنیم رسالتی بر عهده داریم و مقام معظم رهبری فرمودند «اگر از راه امام (ره) رو برگردانید خداوند به شما سیلی می‌زند».

زاکانی با بیان اینکه در سال 57 امام راحل بر 6 مجموعه فعال در کشور غلبه کردند، عنوان کرد: گروه نخست همراهان رژیم شاهنشاهی بودند.

وی، گروه دوم را قائل به ایجاد فساد در جامعه دانست و ادامه داد: امام (ره) این افراد را متحجران نامیدند و گروه دیگر منافقان نهضت آزادی، جبهه ملی و عناصر مادی بودند که روش مسلحانه را پیش گرفتند.

* ترکیه و عربستان نماد اسلام آمریکایی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون گروه‌های مذکور را به عنوان ضد انقلاب داشتیم، عنوان کرد: در کنار این عناصر، امام راحل در منطقه و مقابل اسلام آمریکایی که نماد آن ترکیه و عربستان بودند به پیروزی رسید و اسلام ناب محمدی (ص) را مطرح کردند.

زاکانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا و شوروی پیام داشت، متذکر شد: پیام انقلاب، نفی استکبار، توجه به استقلال، توانمندی ملت‌ها و تجلی بخشیدن به ارزش‌ها است.

وی با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی عدالت و آزادی را به ارمغان آورده است، یادآور شد: در داخل عده‌ای ضد انقلاب و در خارج عناصر مستکبر در مقابل اسلامی صف کشیدند، اما انقلاب اسلامی در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: با تکیه بر ایمان و خوداتکایی، نصرت خداوند شامل حال ملت ایران شده است.

زاکانی، انقلاب اسلامی را متعلق به زمان و مکان خاصی ندانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مسیر تمدن اسلامی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب دولت اسلامی تشکیل شد، افزود: به دنبال تشکیل جامعه اسلامی هستیم، اما با جامعه ایده‌آل اسلامی فاصله داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ایجاد جامعه اسلامی، تمدن اسلامی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: آمریکا تاکنون در مقابل ما 6 گام برداشته است.

زاکانی عنوان کرد: قبل از فروپاشی شوروی، آمریکا نظم نوین جهانی را مطرح کرد و پس از فروپاشی برج‌های دوقلو در آمریکا اعلام کردند به دنبال نظم جدید در خاورمیانه هستند که در این عرصه ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در 10 سال نخست برخورد سخت علیه انقلاب اسلامی داشت، گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که با ایران اسلامی نمی‌توانند با جنگ سخت مقابله کنند و تهدید نرم را آغاز کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در فتنه 88 تلاش دیگری را دنبال کردند اما موفق نشدند، خاطرنشان کرد: پس از فتنه 88 تلاش کردند تحریم اقتصادی هوشمند علیه انقلاب اسلامی را اجرایی کنند تا ملت ایران زیر چکمه‌های آنها له شود، اما ملت ایران روی پای خود ایستاده است.

* نفوذی ها گروه جدید برای مقابله با انقلاب اسلامی

وی، نفوذی ها را گروه جدیدی برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: برخی افراد انقلابی با ضد انقلاب همراه شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از ریزش‌ها در ظاهر انقلابی هستند، اما اعتقادی به ارزش‌های انقلاب اسلامی ندارند.

زاکانی با اشاره به اینکه در صدر اسلام گروهی که سابقه انقلابی داشتند دچار دنیازدگی شدند، افزود: این افراد موجب شدند تا اسلام از مسیر اصلی خود خارج شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون تجربه صدر اسلام را داریم، خاطرنشان کرد: ویژگی ممتاز ما دشمنی با آمریکاست، چراکه آمریکا دشمن قطعی بشریت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کسانی که حرف‌ آمریکا را در داخل تکرار می‌کنند دچار نفاق هستند و امروز این امر را از ناحیه برخی افراد مشاهده می‌کنیم و اگر سخن از نفوذ می‌گوییم به خاطر مواجه شدن با چنین صحنه‌هایی است.

* آمریکا می‌خواهد انقلاب از درون تهی شود/عده‌ای نمی‌خواهند کشور روی پای خود بایستد

زاکانی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد انقلاب را از درون تهی کند، درباره برنامه هسته‌ای ایران بیان کرد: آمریکا و اروپا در مقابل ایران ایستادند و آمریکا خود را صاحب تمام جهان می‌داند و فشار خود را وارد کرده است.

* اقتصاد مقاومتی راه سازندگی کشور

وی افزود: امروز راه سازندگی و توجه به توانمندی داخلی و اقتصاد مقاومتی در مقابل ملت ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسئله هسته‌ای در اوج تحریم بودیم، یادآور شد: در اوج تحریم در عرصه موشکی شهید تهرانی‌مقدم با دوستان خود ایران را از لحاظ موشکی برترین کردند، اما عده‌ای نمی‌خواهند کشور روی پای خود بایستد.

زاکانی اضافه کرد: بسیاری از افراد به دنبال ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ایران هستند، اما به پورسانت خود فکر می‌کنند.

وی گفت: در قرارداد کرسنت در مقابل هر 50 سنتی که می‌خواهند به ملت ایران دهند 8 سنت به یک نفر پورسانت پرداخت می‌شود، باید حقیقت را به مردم گفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند کشور را غارت کنند، متذکر شد: امروز دچار کسانی هستیم که نقاب نفاق را بر چهره دارند.

* برجام 2 می‌خواهد مشکل آمریکا را در منطقه حل کند

زاکانی، برجام 2 را درباره شرایط منطقه دانست و اظهار کرد: برجام 2 می‌خواهد در منطقه مشکل آمریکا را حل کند و مشکل ما را برطرف نمی‌کند.

وی اظهار کرد: اگر صحبت از برجام 2 می‌کنند به دنبال ایجاد زمینه‌ای هستند تا در پایان دولت اوباما پرونده موفقی را به نمایش بگذارد و در مرحله بعدی ما را خلع سلاح کنند.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن