دیدبان

اظهارات عجیب کاظم جلالی درباره اولویت زندگی مردم!

اظهارات عجیب کاظم جلالی درباره اولویت زندگی مردم!

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، کاظم جلالی درباره خرید هواپیماهای نو اظهار کرد: از دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی به‌خاطر نوسازی ناوگان هوایی تشکر می‌کنم. فرودگاه‌ها و ناوگان هوایی پیشانی کشور هستند و هر غیرایرانی که به کشور سفر می‌کند نخستین موضوعی که توجهش را جلب می‌کند کیفیت هواپیماها و زیبایی فرودگاه‌هاست. کیفیت بالای ناوگان هوایی نشان‌دهنده عزتمندی ایران است و این اقدام (خرید 138 هواپیمای نو) کار شایسته‌ای بود که انجام شد.

وی با اشاره به برخی انتقادات از وزارت راه و شهرسازی و دولت تدبیر و امید به‌خاطر تلاش برای نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: برخی می‌گویند اولویت کشور در حال حاضر مسائل دیگری چون اشتغال، مسکن، ازدواج جوانان و ... است؛ به‌نظر من این‌گونه اظهارات کاملاً غیرکارشناسانه است؛ شاید خیلی چیزهای دیگر اولویت ما باشد اما آیا نباید ناوگان هوایی را نوسازی کنیم تا بتوانیم برای آن اولویت‌ها درآمدزایی کنیم؟ اینکه مسافران ایرانی به‌خاطر نبود هواپیمای مناسب سالی 4 میلیارد دلار ارز را به جیب ایرلاین‌های خارجی می‌ریزند، آیا کار درستی است و باید ادامه یابد؟ آیا نمی‌توانیم با این پول همان اولویت‌هایی را که منتقدان می‌گویند رفع و رجوع کنیم؟ آیا اگر این پول به شرکت‌های هواپیمایی داخلی داده شود، همان حوزه‌هایی که منتقدان فکر می‌کنند اولویت ماست (مانند اشتغال) ساماندهی داده نمی‌شود؟

وی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به‌نظر من خرید هواپیماهای نو بهترین کاری بود که دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار انجام داد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس درباره مدل تأمین مالی هواپیماها (تأسیس شرکت لیزینگ و خرید هواپیماها به‌صورت اجاره به‌شرط تملیک) نیز تصریح کرد: این مدل تأمین مالی بسیار جالب توجه است و قرار نیست ما فعلاً مبلغی به‌عنوان اعتبار نقدی بپردازیم؛ چون مبلغ خرید هواپیماها به‌صورت اقساط و از محل درآمد ایرلاین‌ها از فروش بلیت به شرکت سازنده پرداخت می‌شود. من از این منظر، مدل تأمین مالی خرید هواپیماها را بسیار مناسب می‌دانم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن