دیدبان

ربات ها، نویسندگان مقالات ویکی پدیا!

ربات ها، نویسندگان مقالات ویکی پدیا!

دیدبان: فرزانه احسانی مؤید: «جیمی ویلز» (Jimmy Wales) یکی از بنیان‌گذاران سایت ویکی پدیا در جریان کنفرانس SxSW حرف‌های جالبی درباره‌ی آینده‌ی این وب‌سایت و در مجموع، آینده‌ی مقاله‌نویسی ارایه داد. وی گفت که بزودی  مقاله‌ها و داستان‌های زیادی را می‌خوانیم که توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند.

 

ربات ها، نویسندگان مقالات ویکی پدیا!
 


ویکی پدیا (Wikipedia) یک سایت مرجع اطلاعات است که مانند یک لغت‌نامه‌ی جامع عمل می‌کند. در این وب سایت اطلاعاتی درباره‌ی واژه‌ها و مفاهیم مختلف عرضه می‌شود که پایگاه اطلاعاتی آن توسط اعضای رسمی آن سایت، تکمیل و بروز می‌شود.

کنفرانس SXSW مراسمی است که هرساله در شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می‌شود و به رسانه‌های تعاملی، فیلم و موسیقی اختصاص دارد. ویلز که از جمله حاضران در این مراسم بود، حرف‌های جالبی راجع‌به آینده‌ی وب‌سایت ویکی پدیا زد و گفت که بزودی بسیاری از مقاله‌ها و بخش اول توضیحات مندرج در ویکی پدیا توسط ربات‌های هوش مصنوعی نگارش خواهند شد. وی اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی این برنامه‌ی ویکی پدیا ارایه نداد و همین موضوع باعث ایجاد شک و شبهه‌هایی شد که آیا در حال حاضر این طرح در حال اجراست یا خیر!

هم اکنون تعدادی از داستان‌های مندرج در نشریه‌ی اسوشیتد پرس (Associated Press) توسط هوش مصنوعی (AI) نوشته می‌شوند. این ربات را شرکت «اتومیتد اینسایتس» (Automated Insights) تولید کرده و گفته که بزودی این ربات‌ها می‌توانند جزییات بیش‌تر و پیچیده‌تری هم در این داستان‌ها بگنجانند.

هم اکنون ربات‌ها می‌توانند دستور زبان را یاد بگیرند، درباره‌ی یک موضوع به جستجو و تحقیق در منابع دیگر بپردازند، اعتبار سایر منابع را تایید کنند، عکس‌ها را داخل متن قرار بدهند، و تمام این‌ها را سریع‌تر از هر نیروی انسانی انجام بدهند. چه بسا همین خبر کوتاه را هم یک ربات نوشته باشد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران