دیدبان

خاتمی: منش آیت الله یزدی در تاریخ می ماند

خاتمی: منش آیت الله یزدی در تاریخ می ماند

به گزارش دیدبان، به نقل از مهر، آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ضیافت شام نوزدهمین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری که در محل ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری بر گزار شد با تسلیت درگذشت آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تبریک می گویم که مسئولیت آستانه قدس رضوی را برعهده گرفتند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آستان قدس رضوی مرکز فرهنگی کشور و جمهوری اسلامی است.

وی همچنین تاکید کرد: گاهی می شود که گوش من و شما را منبر و محراب می گیرد و گاهی گوش من و شما جلب ریاست، تالیفات، مقالات و مصاحبه ها می شود و همه چیز یادمان می رود و حواسمان به ریاست و موقعیتمان منحرف می شود.

آیت الله سیداحمد خاتمی نیز در ادامه این مراسم گفت: برخوردی که امروز آیت الله یزدی در نطق خود در افتتاحیه اجلاسیه خبرگان داشتند مایه افتخار روحانیت است و تعبیر ایشان این بود که من تشکر میکنم از کسانی که به بنده رای ندادند.

وی افزود: این منش روحانیت در طول تاریخ و راز محبوبیت روحانیت بوده است. آیت الله یزدی سپس فرمودند من تسلیم قانون هستم و نه جامعه مدرسین و نه خودم اقدامی برای اینکه کسی کنار برود تا من وارد خبرگان بشوم انجام ندادیم.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری تاکید کرد: این افتخار را ما برای خبرگان ثبت کردیم و در مساله رقابت ها هم شکوه خاصی بین روحانیت بود. بنده با آقایان بهرامی، علیمرادی سه نفر کاندیدای خبرگان برای کرمان بودیم و به فضل خدا با کمال صمیمیت هرجا میرفتیم میگفتیم ما سه نفر هستیم و یک نفر نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: بنده برای انتخابات یک ریال هزینه نکردم و تنها خرج بنده یک کوپه قطار از قم به کرمان بود البته در حدی که جامعه مدرسین داشت عکس هایی منتشر شد.

آیت الله خاتمی گفت: جنس خبرگان خود را در انتخابات نشان داد و خبر دارم بسیاری از اعاظم در منش، عملکردی این چنین داشتند. این منش برای همیشه در تاریخ انتخابات خبرگان ثبت خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از عزیزانی که با ما در دوره چهاره خبرگان بودند و در دوره پنجم با ما نیستند آروزی موفقیت میکنم و تاسف خود را از اینکه بزرگانی مانند آیت الله یزدی و مصباح را در خبرگان پنجم نداریم ابراز می کنم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن