دیدبان

تبعات قبح زدایی‌از تجرد در خانواده‌ها چیست؟

تبعات قبح زدایی‌از تجرد در خانواده‌ها چیست؟

به گزارش دیدبان، به نقل از تسنیم، زهرا سجادی در پاسخ به این پرسش که « آیا طرح‌هایی همچون قبح‌زدایی از تجرد دختران نیاز واقعی زنان و دختران امروزی است؟» اظهار داشت: آنچه که در ابتدای امر باید به آن اشاره کرد این است که معاونت امور زنان و خانواده برای چه ایجاد شده است؟ در حقیقت این معاونت برای شناسایی و رصد مشکلات زنان جامعه ایجاد شده است.

وی افزود:‌ معاونت امور زنان و خانواده باید برای تسهیل ازدواج جوانان فعالیت کند تا خانواده از اقتدار و پایداری خاص برخوردار شود.

طرح موضوعاتی همچون قبح زدایی از تجرد قطعی دختران یعنی پاک کردن صورت مسئله.

صورت مسئله ما این است که معاونت امور زنان و خانواده موظف به حمایت از ازدواج جوانان است و باید در این رابطه طرح‌های جدیدی ارائه کند.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی گفت:‌ اگر برای حمایت از ازدواج جوانان طرح و برنامه‌ای نداریم آیا باید صورت مسئله را هم پاک کنیم و نه تنها امر به معروف نکرده بلکه امر به منکر هم کنیم.

سجادی ادامه داد:‌ حضرت معصومه (س) اگر کُفوی برایشان بود قطعاً ازدواج می‌کردند و نمیتوان عدم ازدواج ایشان را ملاک قرار داده و از تجرد دختران حمایت کرد.

وی عنوان کرد:‌ معاونت امور زنان و خانواده مسئولیت دارد برای ازدواج جوانان اقدام فعالانه کند و حالا که اقدامی صورت نگرفته، شخصیتی مانند حضرت معصومه (س) را ملاک قرار داده و می‌گویند تجرد ایرادی ندارد.

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گر سن ازدواج دختران افزایش یافته به دلیل آن است که مسئولان مربوطه برنامه‌های مناسبی برای ازدواج آسان جوانان ندارند، گفت:‌ معاونت امور زنان و خانواده اگر به تنهایی توانایی انجام این کار را ندارد از صاحبنظران کمک بگیرند.

سجادی خاطرنشان کرد:‌ دولت موظف است  برای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج جوانان کارهای مهم انجام دهد اما وقتی برنامه‌ای نداشته و کاری نکرده‌اند و نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند بهترین راه این است که صورت مسئله را پاک کنند بنابراین مسئله را از دوش خود برمی‌دارند اما مردم متوجه هستند که مسئولان وظایفی داشته و موظف پاسخگویی هستند.

وی تصریح کرد:‌ ازدواج جوانان جزو مطالبات مردم است و آثار ازدواج نکردن آنها منجر به افزایش فساد در جامعه و قطع نسل می‌شود وظیفه مسئولان تحکیم و تعالی بنیان خانواده است نه ارائه طرح‌هایی برای قبح زدایی از تجرد.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟