دیدبان
حمیدرضا ترقی:

با بستن دهان مسئولان دولتی حقیقت برجام پنهان نمی‌شود

با بستن دهان مسئولان دولتی حقیقت برجام پنهان نمی‌شود

دیدبان: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه موضع آقای روحانی نسبت به صالحی نشان‌دهنده سانسور نسبت به واقعیت‌های پس از برجام است گفت: دولت نمی‌خواهد حتی به کسی از درون خود نیز اجازه دهد تا تخلفات غرب و عدم اجرای تعهدات آنها از زبان دولت بیان شود.

وی با بیان اینکه حرف آقای صالحی تنها حرف ایشان نیست، گفت: وزرا و مسئولین اقتصادی و همچنین آقای عراقچی نیز قبلا اعلام کرده بود که نسبت به عدم اجرای تعهدات آمریکا نگرانیم.

ترقی در همین راستا خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب نیز در سخنرانی اخیرشان یادآور شدند که 10 بار گفتم آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب موئلفه اسلامی با تاکید بر اینکه هم صبحت آقای صالحی درست است و هم مقام معظم رهبری بر عدم اجرای تعهدات آمریکا تاکید داشتند گفت: خود آقای روحانی هم به صورت تلویحی گفته‌اند که آمریکایی‌ها در اجرای تعهداتشان فعال‌تر عمل کنند، خود این ادبیات که می‌گویند فعال‌تر عمل کنند به معنی عدم عمل آمریکایی‌ها به تعهداتشان است.

وی افزود: در عمل شاهد آن هستیم که سوئیفت برخلاف ادعای دولت باز نشده و غیر از چند بانک کوچک از قبل تعامل تجاری داشتند باقی بانک‌ها بنا به اعتراف نخست‌وزیر سوئیس از ترس آمریکا جرات مبادله ارزی با ایران ندارند. این درست تخلف آمریکا از تعهدات خود در متن برجام است.

وی در تشریح دلیل موضع‌گیری دولت در برابر منتقدین برجام خاطر نشان کرد: دلیلش این است که دولت فعلی در طول این سه سال دستاوردی را برای عرضه نداشته و تنها دستاوردش همین برجام نیم‌بند است که مانور دادن روی آن تنها راه آرام کردن جامعه است.

ترقی در پایان با بیان اینکه چنین رویکردی توسط دولت نشان‌دهنده دست خالی بودن آن در حل مشکلات اقتصادی است تصریح کرد: دست دولت از دستاوردهایی که قبلا وعده تحقق آن را پس از برجام داده بود خالی است و ناچار به قداست دادن به اصل برجام است. دولت سعی می‌کند همان‌طور که در انتخابات موفقیت‌های کوچک خود را بزرگ، سراسری و کشوری جلوه دهد این مساله را نیز بزرگ جلوه دهد تا ضعف‌ها و عملکرد دولت را در طول سه سال گذشته پوشش دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن