دیدبان

نامه منتخب مجلس دهم به احمد خاتمی

نامه منتخب مجلس دهم به احمد خاتمی

دیدبان: الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد و منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله سیداحمد خاتمی نوشت.

متن این نامه به شرح زیر است:

«سرور ارجمندم جناب آیت‌الله سیداحمدخاتمی، دامت برکاته

سلام عرض می‌کنم و برایتان توفیق و سلامتی روزافزون آرزومندم. پیروزی‌تان را هم در انتخابات خبرگان تبریک می‌گویم و امیدوارم منشأ آثار خیر باشید و اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

دیروز که خطبه‌ جمعه حضرتعالی را شنیدم، به خود اطمینان دادم که خبرهای خوب در راهند و قرار است به استقبال روزهایی پر از امید و همدلی و مودت برویم. حرف از آشتی و همدلی از هر زبان که شنیده شود خوب و خوش و اطمینان‌بخش است اما از زبان جنابعالی لطفی علیحده دارد و نشانه‌ای است از شروع فصلی تازه در مناسبات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی. چقدر باعث خوشحالی و دلگرمی است که در آستانه بهار طبیعت پیشقدم شده‌اید تا به استقبال بهار جامعه اسلامی‌مان برویم. نمی‌خواهم با پیش‌کشیدن حرف‌های قدیمی، زخم‌های قدیمی را سر باز کنم و حالا که مشارکت مردمی در انتخابات فضایی شاد و پرنشاط و پرامید را باعث شده با یادآوری کینه‌توزی‌ها و نقارها و بداخمی‌ها و تلخ‌گویی‌ها کام خودم، شما و مردم را تلخ کنم. نیازی نیست که دائم برگردیم به گذشته و دنبال مقصر بگردیم و از دعواهای قدیمی دعواهای تازه بیرون بکشیم بلکه باید به آینده نگاه کنیم و همان‌طوری که فرمودید با تحریص گروه‌ها و افراد به آشتی و برادری وقتش رسیده که از ریش‌سپیدان و عاقلان و خیرخواهان بخواهیم که آستین بالا بزنند و میانداری کنند و بین فرزندان انقلابی امام خمینی (ره) آشتی برقرار سازند.

در سالیان گذشته به خیلی‌ها ظلم شد؛ در فضایی تیره و تار حرف‌ها و تهمت‌های سنگینی زده شد که کوه، طاقتشان را نداشت. دعوا که بلند شود کسی در میانش حلوا خیر نمی‌کند و به‌ جایش بازار حذف و هدم و زخم‌زبان داغ می‌شود. بدترین قسمت ماجرا این بود که «برادران»، مقابل هم صف کشیدند و به یکدیگر درشت گفتند و بر هم ستم کردند. با این همه از آنها که بر مصدر قدرت بودند و زورشان به دیگران می‌چربید توقع می‌رفت که خویشتنداری کنند و هر آنکه جز خود را از قطار انقلاب بیرون نیندازند و با حدث و گمان، مخالفینشان را به بیگانگان منتسب نکنند. این وسط، شیاطین هم آتش‌بیار معرکه شدند و برای بالا گرفتن کینه و نزاع، ناخن به هم ساییدند. معروف است که «الحکم لمن الغلب». او که غالب آمده حرفش دررو دارد و می‌تواند آب به ظلم رفته را به جوی عدالت برگرداند و می‌تواند باعث وحدت و همدلی شود اما متاسفم که بگویم نشدند و برنگرداندند، حتی بر طبل عصبیت کوبیدند.

 اتفاقا در این میان، اوامر رهبر فرزانه انقلاب را که معطوف به جذب حداکثری و همدلی و همیاری و وحدت کلمه بود در عمل بر زمین گذاشتند و به آنها عمل نکردند. فرصت‌های زیادی سوختند و سرمایه‌های ملی و انقلابی بسیاری هبا و هدر شدند و چه نام‌های نیک که ضایع نشدند و ... اما هنوز هم دیر نیست و هنوز هم اگر ماهی صلح و برادری را از آب پر تلاطم سیاست بگیریم، تازه است. هنوز خدا را شکر وقت برای آباد کردن کشور باقی است و هنوز می‌شود سرمایه‌های بسیاری را حفظ کرد و به واسطه‌شان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و بدخواهان انقلاب اسلامی را مایوس.

اتفاقا انتخابات اخیر گواه صادقی است از اینکه مردم دلشان با انقلاب است و نیروهای سیاسی صاحب تجربه و آگاه، منافع ملی و امنیت کشور را بر خواست خود مقدم می‌دارند. به‌عینه دیدیم همین‌که روزنی به اندازه انتخابات گشوده شد، یکباره کینه از دل‌های دوستان انقلاب و یاران امام پاک شد و از برکت همدلی و ائتلاف نیروهای سیاسی، شور و نشاطی به جامعه بازگشت که یادآور روزهای آغازین انقلاب اسلامی بود. این حضور جوانان و این تلاش‌های قانونی و اخلاقی و این رقابت‌های انتخاباتی بی‌حقد را دست کم نباید گرفت و نباید به کسی اجازه داد تا به هر اسمی بخواهد حرف از بی‌وفایی بزند و این دستاورد ارزشمند را به بیگانگان نسبت دهد یا بذر ناامیدی و تلخ‌کامی را در دل جوانان بکارد و از حضور حداکثری و مشارکت سیاسی دلسردشان کند.

اتفاقا نتیجه انتخابات نیز بیش از آنکه به نفع گروه و دسته‌ای باشد به نفع گفتمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. بازنده آن هم نظام سلطه و دشمنان انقلابند. هر کس ایران را دوست داشت و به فکر اعتلا و سربلندی کشور بود، وارد گود انتخابات شد و به قدر وسع تنور رقابت را داغ کرد. مردم دینشان را به انقلاب و به نظام ادا کرده‌اند و حالا نوبت فعالان سیاسی و صاحب‌نامان و پیروان امام و رهبری است تا دینشان را ادا کنند و تکلیفشان را به‌جا آورند. دین و تکلیف آنها همین سخن سنجیده‌ای است که در خطبه‌های جمعه بیان فرموده‌اید. این سخن، مرضی امام بزرگوارمان هم هست و هم در وصیتنامه و هم در بیانات شفاهی‌شان مکرر بدان امرمان فرموده‌اند و از تفرقه نهیمان کرده‌اند؛ نه فقط از تفرقه سیاسی که از تفرقه عقیدتی و اجتماعی هم باید پرهیز کنیم. ما باید مقدمات صلح و دوستی و آشتی را در همه عرصه‌ها فراهم کنیم و دل‌هامان را از کینه بزداییم.

حالا که بهار طبیعت با بهار سیاست بر هم منطبق شده‌اند، وقت مناسبی است تا دل‌هامان را هم بهاری کنیم و با خانه‌تکانی‌های شب عید هر نوع کدورت و بدخواهی و سوءظن را از خود دور‌ سازیم. در این میان هر کس حرف از تفرقه بزند و دوستان انقلاب را به رگبار تهمت‌ها و ناسزاها ببندد یعنی که نمی‌تواند بر تمناهای نفسانی‌اش پای بگذارد و انقلاب و نظام را بر منافع خود و گروهش اولویت بدهد. فرمایش آشتی‌جویانه‌تان را به فال نیک می‌گیرم و آرزو می‌کنم که در این کار خداوند مویدتان بدارد و این صلح و صفا را مقدمه سربلندی کشور قرار دهد.

والسلام

برادر کوچکتان، الیاس حضرتی، منتخب مردم تهران»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن