دیدبان

ایران هراسی در بانک‌های خارجی

ایران هراسی در بانک‌های خارجی

دیدبان: حمید تهران‌فر در دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با اشاره به اظهارات تخت روانی درباره ایران هراسی اظهار داشت: در حوزه بانکی این پدیده همچنان ادامه دارد و ما در حال رفع آن هستیم.

وی در خصوص مبارزه با پولشویی گفت: برای مبارزه با پولشویی روابط قانونی را در کشور طراحی کرده‌ایم و به نظر می‌رسد منطبق با استاندارد و قوانین بین‌المللی است و از صندوق بین‌المللی پول درخواست کردیم مقررات ما را بازخوانی کرده و نظر خود را اعلام کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول به ما اعلام کرد نظرش را در خصوص قوانین پولشویی در ایران در سال 2018 منتشر خواهد کرد.

تهران‌فر افزود: از صندوق بین‌المللی پول درخواست کردیم نظرش را در این باره اعلام کند تا نگرانی سایر کشورها در این باره از بین برود، کمیته‌های ویژه‌ای در بانک مرکزی و مجلس زیر نظر مدیران ارشد تشکیل شده و در حال بررسی قوانین مبارزه با پولشویی و اصلاح آن هستند.

وی در خصوص CFD (قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم) اظهار داشت: قانون مربوطه در مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارجاع شد اما برخی نظرات باعث شد این لایحه دوباره به مجلس بازگردد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر بانک‌های ایرانی در فهرست تحریم‌ها بودند اما با اجرای برجام این مشکل برطرف شد و به همین خاطر بانک‌های ایرانی خودشان علاقمند به تطبیق دادن خود با استانداردهای بین‌المللی هستند و ما در بانک مرکزی برای تحقق آن به بانک‌ها کمک می‌کنیم.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن