دیدبان

چگونه می‌توان با 40 میلیون تومان نقد در تهران خانه‌ خرید؟ جدول

چگونه می‌توان با 40 میلیون تومان نقد در تهران خانه‌ خرید؟ جدول

دیدبان: در کنار فایل‌هایی که با شرایط فروش نقدی به بازار مسکن عرضه‌شده‌اند، پکیج‌هایی برای دریافت چندمرحله‌ای قیمت آپارتمان‌های فروشی از سوی مالکان و مشاوران املاک به متقاضیان خرید توصیه می‌شود.

در این پکیج‌ها، پرداخت قیمت واحد به شکل پرداخت پولی که بابت رهن آپارتمان از مستأجر دریافت می‌شود به‌اضافه وامی که مالک جدید می‌تواند در زمان خرید واحد از بانک بگیرد عمده‌ترین این روش‌ها است. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بخشی از فایل‌های فروشی با وام و رهن متعلق به سوئیت‌ها و املاک زیر 50 متر است.

 

با 40 میلیون تومان هم می‌توان صاحب‌خانه شد

محمد آسایش، مشاور املاک در غرب تهران بابیان این مطلب که زوج‌های جوان با 40 میلیون تومان هم می‌توانند صاحب‌خانه شوند به اقتصادنیوز گفت: اگر زوج جوانی صاحب‌خانه نیست می‌تواند دنبال فایل‌های متراژ پایین وام‌دار باشند تا با استفاده از دارایی خود و 20 میلیون وام و پول رهن همان خانه بعد از یک سال صاحب‌خانه شوند.

 

وی افزود: بسیاری از زوج‌های جوان با همین راهکار توانسته‌اند صاحب‌خانه‌های 40 و 50 متری شده و از زیر بار هزینه‌های اجاره خلاص شوند.

 

آسایش تصریح کرد: البته هماهنگی همه این کارها هم‌زمان مقداری دوندگی و حساب‌وکتاب دارد اما می‌توان باکمی تلاش به اهداف رسید.

 

این کارشناس در ادامه اظهار کرد: قیمت کلی بیشتر سوئیت و تک خوابه‌ها 30 تا 40 متری در بیشتر مناطق تهران بیش از 100 میلیون تومان نیست، برخی از این واحدها نسبت به قیمتشان کیفیت خوبی نیز دارند.

 

وی یادآور شد: البته متراژ این واحدها شاید در نگاه اول موردپسند زوج‌ها نباشد اما برای اول زندگی بهترین گزینه‌ها است.

 

مناسب برای زوج‌های جوان

نقی جعفری، مشاور و کارشناس املاک در اطراف سبلان نیز با بیان این مطلب که هر کس دنبال خانه 100 میلیونی است باید فایل‌های شرق و جنوب شهر را جست‌وجو کند به اقتصادنیوز گفت: مناطق جنوب شهر مملو از واحدهای 30 و 40 متری هستند که برخی از این واحدها حتی یک اتاق کوچک هم دارند.

 

وی گفت: بیشتر این واحدها قدیمی‌ساز و بازسازی‌شده‌اند و  برخی از این سوئیت‌ها دارای پارکینگ هم هستند که قیمت بالایی هم ندارند.

 

جعفری افزود: زوج‌های جوان می‌توانند با اندکی اندوخته و وام چند سال اول زندگی‌شان را در این سوئیت‌ها سپری کنند، البته من نمی‌گویم که این واحدها کاملاً بدون نقص هستند اما همین زوج‌ها می‌توانند بعد از چند سال متراژ بزرگ‌تری را خریداری کنند.

 

وی اضافه کرد: بیشترین فایل فروشی سوئیت‌ها در اطراف سبلان از 25 تا 40 متر است. مثلاً در همین سبلان کوچه حقیقت پسند، سوئیت 25 متری نوساز در یک آپارتمان چهار طبقه با پارکینگ، خواب، کف‌پوش سرامیک و آشپزخانه حدود 83 میلیون تومان است و با هزینه پارکینگ و نقل‌وانتقال حدود 90 میلیون تومان هزینه دارد؛ که مالک آن در ابتدای معامله تنها 40 میلیون می‌خواهد.

 

این کارشناس املاک درنهایت عنوان کرد: طی سال‌های رکود، برخی از مالکان قیمت ملک خود را پایین آورده و تخفیف‌های خوبی نیز برای این املاک در نظر گرفته‌اند.

 

سوئیت در غرب و شمال شهر کم است

جمال هوشمند، مشاور و کارشناس املاک در مورد قیمت سوئیت‌ها در مناطق مرکز، شمال تهران به اقتصادنیوز گفت: تعداد سوئیت‌ها در این مناطق به علت متراژهای بالا، تجمیع و نوساز بودن بسیار کاهش‌یافته است.

 

وی افزود: در حال حاضر برخی از فایل‌های (سوئیت) موجود در این مناطق عمر بالای 20 سال دارند مثلاً در محدوده جهان‌آرا می‌توان چند سوئیت 40 و 30 متری پیدا کرد. این سوئیت‌ها اغلب در کوچه‌های فرعی بوده و عمر بالای 20 سال دارند، البته بزرگ‌ترین عیب این سوئیت‌ها فرسودگی ساختمان است که خریدار باید مقداری برای نوسازی آن هزینه کند. مثلاً لوله‌ها و قسمت‌های تأسیساتی آن فرسوده شده است.

 

هوشمند تصریح کرد: البته برخی از این واحدها نیز خودشان بازسازی‌شده است. مثلاً یک واحد 30 متری در خیابان 59 جهان‌آرا وجود دارد که بازسازی‌شده و مالک آن، قیمت آن را 100 میلیون تومان عنوان کرده است.  قیمت بیشتر سوئیت‌ها در مرکز شهر از سه میلیون‌ تا سه میلیون و 500 هزار تومان است.

 

خریداران از سازندگان راضی‌اند

رضا یزدانی، یک کارشناس و مشاور املاک دیگر با بیان این مطلب که این متراژها حتی در دوران رکود مثل به‌اصطلاح «نقل‌ونبات» به فروش می‌رسند به اقتصادنیوز گفت: در چند سال اخیر بسیاری از سازندگان شروع به ساخت واحدهای 25 تا 35 متری کردند، زیرا معتقدند این واحدها مشتریان خوبی دارند.

 

وی افزود: البته این سوئیت‌ها منتقدان زیادی دارند، زیرا کارشناسان (اجتماعی) معتقدند این سوئیت‌ها باعث دور افتادن افراد از زندگی اجتماعی و خانواده می‌شود.

 

یزدانی در این مورد تصریح کرد: به‌هرحال به علت افزایش قیمت املاک در چند سال اخیر بازار املاک کوچک بسیار خوب است؛ تا حدی که خریداران از سازندگان این املاک بسیار راضی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این املاک در زمان ساخت پیش‌فروش می‌شوند، زیرا این املاک طرفداران خوبی دارد، البته باید این موضوع را هم گفت این املاک برای سازنده‌هایش سود زیادی ندارد.

 

جدول قیمت سوئیت‌های وام‌دار زیر 50 مترمربع در برخی از نقاط تهران

منطقه

متراژ (مترمربع)

سن بنا (سال)

طبقه

آشپزخانه

خواب

پارکینگ

توضیحات

قیمت هر متر (تومان)

هلال‌احمر خ زربافیان، کوچه بهمنی

40

12

1

MDF

1

دارد

25 میلیون نقد + 25 میلیون رهن+ 40 میلیون وام

2.000.000

مولوی، خیابان تختی، کوچه آذر پندار

22

11

13

چوبی

ندارد

ندارد

34 میلیون نقد + 13 میلیون رهن+ 40 میلیون وام

3.000.000

میدان الغدیر، خیابان مرتضی زندیه، کوچه بختیاری

45

5

1

MDF

1

ندارد

16 میلیون وام از بانک مسکن با سود 14 درصد -مبلغ هر قسط 255 هزار تومان

2.000.000

شوش شرقی

40

نوساز

1

فلزی

ندارد

دارد

30 میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده +15 میلیون رهن

2.000.000

جیحون خیابان مرتضوی

50

23

3

MDF

1

ندارد

10 میلیون وام بدون بهره+20 میلیون رهن

11.700.000

نواب، سینا، کوچه خواجوی

38

 

4

MDF

1

دارد

25 میلیون وام + 30 میلیون رهن + 70 میلیون وام

3.300.000

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران