دیدبان

هر هفته 320 ایرانی در جاده ها می میرند!

هر هفته 320 ایرانی در جاده ها می میرند!

دیدبان: مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار 17 هزار نفر کشته در حوادث رانندگی 11 ماهه کشور آثار زیانباری دارد و هفتگی 320 نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.  

سعید معید فر در همایش هم پیمانی ایمنی با مشارکت علما و روحانیون جمعیت طرفدران ایمنی راه ها، افزود:43 درصد ازکشته شدگان سوانح رانندگی در کشور مربوط به جوانان بین 20 تا 40 سن اختصاص دارد.

وی افزود: سهم آقایان در تلفات حوادث رانندگی 3.4 درصد بیشتر از بانوان است و در بلند مدت این موضوع مهم می تواند به نسبت جمعیتی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

معیدفر یادآور شد: حوادث رانندگی هر هفته 320 نفر کشته در سطح کشور برجای می گذارد، که این رقم با شمار تلفات سقوط یک فروند هواپیمای بزرگ برابری دارد، اما تلفات جاده ای که به صورت تدریجی انجام می شود، مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد راه، خودرو و انسان سه عامل مهم در حوادث رانندگی است، اما رفتار رانندگان به عنوان یک مساله مهم فرهنگی باید اصلاح شود تا با احساس مسئولیت بیشتر، پیامد کاهش تلفات را به دنبال داشته باشد.

به منظور ترغیب آحاد جامعه به بهبود ترافیک و اصلاح رفتار کاربران و رانندگان جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با همت پیشکسوتان، استادان و دست اندرکاران حمل و نقل به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد غیرانتفاعی در سال 88 کشور تشکیل و اکنون بیش از پنج هزار نفر در این جمعیت عضویت دارند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران