دیدبان

تعهد ارزی وزارت صنعت به دولت

تعهد ارزی وزارت صنعت به دولت

دیدبان: محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران گفت: به دولت تعهد داده‌ایم تا بخشی از ارز موردنیاز کشور را تامین کنیم که بر این اساس، صنعت خودرو یکی از بازوهای قدرتمند برای تامین ارز موردنیاز کشور و انجام این تعهد وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی در پاسخ به سئوالی گفت: چنانچه صادرات را فعال کنیم، به طور قطع می‌توانیم ارزآوری مناسبی داشته باشیم و البته اینکه چه زمانی بتوانیم سهم عمده‌ای از ارز کشور را تامین کنیم، بستگی به افزایش عمق سطح ساخت داخل خودروهای تولیدی دارد.

نعمت‌زاده گفت: در خودروهای جدید نیز تلاش ما این است که بتوانیم علاوه بر افزایش ساخت داخلی، زمینه را برای صادرات فراهم کنیم تا ارز آوری بیشتری در این رابطه داشته باشیم. در این میان، البته اصرار ما این است که از حداقل عمق ساخت داخل به ۸۰ درصد در سال‌های آینده برسیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در حال حاضر خودروسازان اروپایی از جمله شرکای اصلی صنعت خودروی ایران در دوران پساتحریم شده‌اند و البته امروز با هیات بزرگی از کره ملاقات خواهم داشت و با ژاپنی‌ها و تعداد دیگری از خودروسازان صاحب‌نام دیگر هم مذاکراتی انجام خواهم داد.

وی گفت: لازم است صنعت خودروی کشور را به روز کرده و در جهت استفاده از فناوری‌ها گام برداریم و این در شرایطی است که سال‌های تحریم باعث شده صنعت کشور در بخش سرمایه‌گذاری و تولید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: البته خودروسازان همکاری‌هایی را با دانشگاه‌ها شروع کرده‌اند.

منبع:مهر

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن