دیدبان

پخش «پرس تی وی» در اسپانیا قطع شد

پخش «پرس تی وی» در اسپانیا قطع شد

"دیدبان":محمد سرافراز معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اعلام این خبر، این گونه تصمیمات را نمایانگر ماهیت و چهره واقعی دولت‌های غربی دانست و گفت: آن‌ها تلاش دارند به شکل ناپخته‌ای صدای رسانه‌های ایرانی را خاموش کنند.

وی همچنین تصریح کرد: روشی که دولت‌های غربی در برخورد با رسانه‌های ایران در پیش گرفته‌اند از منظر حقوقی یادآور قانون جنگل و از نگاه آزادی بیان یادآور دوره قرون وسطا و تفتیش عقاید است که در آن، دانستن جرم تلقی می‌شد.

معاون برون‌مرزی صداوسیما همچنین هم‌زمانی تصویب تحریم رسانه‌های ایران و تصویب صدها میلیون دلار در مجلس نمایندگان امریکا برای تجهیز زرادخانه موشکی اسرائیل را نشان‌گر اهمیت یکسان محدود کردن آزادی رسانه‌ها و حمایت نظامی از صهیونیست‌ها توسط واشنگتن دانست و خاطر نشان کرد: تحریم صدا و سیما در پی فشار‌های لابی صهیونیستی بر کنگره امریکا به‌ویژه پس از شکست اخیر اسرائیل در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشک‌های ایرانی به قلب رژیم صهیونیستی است.

شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌ای «هیسپا ست» امروز جمعه ۲۱ دسامبر، اول دی، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آنچه تحریم رئیس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

این اقدام درحالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک مؤسسه رسانه‌ای، دارای مجوز رسمی است و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه‌ای و پخش برنامه‌های خود مشغول بوده است.

دولت اسپانیا و شرکت ماهواره‌ای هیسپا ست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم عنوان نکرده و به صورت کاملا یک‌طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده‌اند.

هیسپان تی‌وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ تخلفی نشده و هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر تخلف و یا قطع پخش دریافت نکرده است.

بیش از ربع سهام شرکت هیسپا ست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است. رئیس یوتل ست که گفته می‌شود تابعیت فرانسوی-اسرائیلی دارد، به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه‌های ایرانی در اروپا شناخته می‌شود.

پیش از این، نهادهای به‌اصطلاح نظارتی رسانه‌ها در انگلیس و آلمان دستور قطع پخش برنامه‌های پرس تی‌وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.

همچنین شرکت آسیا ست که بخشی از سهام آن توسط شرکت‌های امریکایی خریداری شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی‌وی و سایر شبکه‌های ایرانی در قاره آسیا کرده است. مصوبه مجلس نمایندگان امریکا پس از تایید دولت آن کشور صورت اجرایی به خود خواهد گرفت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران