دیدبان

قطر و کویت نیز اتباع‌ خود از لبنان را فراخواندند

قطر و کویت نیز اتباع‌ خود از لبنان را فراخواندند

به گزارش دیدبان، به نقل از «اسکای نیوز» که خبرداد: سفارت کویت در بیروت، عصر امروز- چهارشنبه- با صدور بیانیه‌ای از اتباع کویت مقیم لبنان خواست هر چه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند مگر این که در شرایط ضروری باید در لبنان باقی بمانند.
 
در این بیانیه از اتباع کویت خواسته شده است در مواقع تردد هوشیار و محتاط باشند و «از مکان‌های ناامن اجتناب کنند.»کویت مدعی شده است هدف از این تصمیم «حفظ امنیت و سلامت شهروندان کویتی است.»
 
همزمان، وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای، شهروندان این کشور برای سفر به لبنان منع کرد از اتباع این کشور در لبنان نیز خواست خاک این کشور را ترک کنند.
 
پیش از این، 3 عضو دیگر شورای همکاری خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین به شهروندان خود درباره سفر به لبنان هشدار داده بودند.
 
این هشدارها چند روز پس از آن منتشر شده که عربستان سعودی تصمیم گرفت کمک 4 میلیارد دلاری خود به نیروی امنیتی لبنان را به حال  تعلیق درآورد.
 
مقام‌های عربستان در پاسخ به دلایل متوقف شدن هبه به ارتش لبنان، مدعی شده‌اند که دلیل این تصمیم محکوم نکردن حمله به سفارت عربستان در تهران از سوی دولت لبنان است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن