دیدبان

واکنش آخوندی به نامه سرگشاده نمایندگان

واکنش آخوندی به نامه سرگشاده نمایندگان

به گزارش دیدبان، به نقل از تسنیم، دیروز چهار نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان عالی اجرایی درباره برخی شبهات و ابهامات و نیز برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی احتمالی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است؛ «آقای رئیس جمهور، چرا اطرافیانتان باید پای جنابعالی را به مذاکرات با شرکت‌های خارجی ــ به‌خلاف عرف بین المللی و شأن رییس جمهور ــ باز کنند و آیا از خود پرسیده‌اید پورسانت جوش دادن قرارداد ایرباس قرار است به جیب چه‌کسی واریز شود؟ چرا باید همه‌چیز در این دولت محرمانه باشد؟ چرا مشروح مذاکرات قرارداد ادعایی ایرباس و پژو را منتشر نمی‌­کنید و یا حتی به اطلاع شرکا و هیئت مدیره شرکت­‌های طرف قرارداد ایرانی نمی‌رسانید؟ چرا باید در حوزه راه و ترابری و بخش‌های ریلی آن و جذب سرمایه گذاری همین گروه‌های دلال واسطه باشند؟»

پس از گذشت حدود 12 ساعت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به این نامه واکنش نشان داد.

وی در این‌باره گفت:‌ از روزی که موضوع خرید هواپیما مطرح شد به تمام طرف‌های مورد مذاکره اعلام کردیم از هر گونه واسطه امتناع می‌کنیم. به شرکت‌های فروشنده اعلام کردیم حتی یک ریال و یک سنت در فرآیند مذاکره بین افراد واسط رد و بدل نشود که این یکی از افتخارات دولت است چون این یک معامله شفاف بر مبنای استانداردهای بین‌المللی و ضد فساد است.

آخوندی با بیان این‌که تمام واسطه ها را از این دادو ستدها دور کردیم ابراز امیدواری کرد با همین عزم رئیس جمهوری صنعت هوانوردی توسعه یابد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران