دیدبان

دشمن در این انتخابات به صورت مستقیم ورود پیدا کرده است

دشمن در این انتخابات به صورت مستقیم ورود پیدا کرده است

دیدبان: نظام اسلامی در این 37 سال از  پیچ های تاریخی و  گردنه های سخت و پر پیچ و خمی گذر کرده و امروز هم از پیچ حساس انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به سلامتی عبور خواهد کرد و هیچ یک از توطئه های دشمن هم نخواهد توانست نظام اسلامی را با چالش روبرو سازد. در همین ارتباط حجت الاسلام دکتر «محمد مهدی بهداروند» که از نویسندگان و کارشناسان عرصه جهاد و مقاومت است، پیرامون مسئله محوری و حیاتی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با ما به بحث و گفتگو پرداخته است.

*با وجود فضای رقابتی ایجاد شده، حفظ وحدت در جناح اصولگرایان و کنار کشیدن به نفع فهرست ائتلاف چقدر ضروری به نظر می رسد؟

قطعا توجه به این ائتلاف در شرایطی که دشمن اتاق فکرهای گسترده ای برای مهندسی انتخابات ما تشکیل داده، ضروری است و فکر می کنم این ضرورت هم برای همه روشن و شفاف است. از سوی دیگر باید این موضوع را هم به خوبی درک کرد که اردوگاه اصولگرایان با کوچکترین  منفعت طلبی و در نظر گرفتن سود شخصی، شکست می خورد و بازی را خواهد باخت لذا یکی از لوازم ائتلاف، اعتماد و پایبندی است.کسانی که به ائتلاف اصولگرایی پایبند و متعهد نباشند پیش خدای متعال مسئول هستند زیرا در یک جریان ارزشی نباید تمایلات شخصی وجود داشته باشد، اگر چنین چیزی در این جریان حاکم باشد، تشتت آرا بوجود می آید و ممکن است عناصر نامطمئن و نامطلوبی به مجلس راه پیدا کنند.

*به طور کلی چرا باید لیستی رای بدهیم؟ پشت این مسئله چه منطقی وجود دارد؟

ما در هر امری باید به کسانی که خبره و متخصص هستند و جوانب امر را در نظر می گیرند، اعتماد کنیم. در جریان انتخابات هم بهتر است، یک لیست واحد ارائه داد و در این لیست نام اشخاصی که عملکرد بهتری داشته اند را جای داد و کار را برای مردم هم راحت تر کرد.

*با وجود نگاه ابزاری رئیس جمهور به جریان اصلاحات در صورت راه یافتن حداکثری اصلاح طلبان به مجلس آیا مجلس آینده می تواند راهگشای مشکلات کشور باشد؟

بنده امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد، اما اگر خدایی ناکرده جریان اصلاحات به صورت حداکثری به مجلس آینده راه یابد دوباره تاریخ تکرار خواهد شد و مجلس ششمی دیگر روی کار می آید و فکر می کنم در این صورت هزینه ای به مراتب سنگین تر از قبل پرداخت خواهیم کرد.

*برخی سران اصلاحات عنوان کرده اند که مجلس آینده باید مجلسی باشد که از دولت سوال نپرسد و به دنبال استیضاح وزرا نباشد، این مسئله آیا با وظیفه و کارکرد مجلس هماهنگی دارد؟ورود افرادی با این رویکرد به مجلس آینده چه مشکلاتی برای کشور به وجود خواهد آورد؟

واقعیت امر این است که جریان اصلاحات به دنبال مطالبات گروهی و حزبی است و در شرایط فعلی برای اینکه بتواند دولت را مجاب کند، حرف هایی بزک کرده می زند و مثلا وعده می دهد که از دولت سوال نمی پرسد و به دنبال استیضاح وزرا نیست  اما مگر به راستی چنین چیزی شدنی است؟ تاریخ نشان داده که اگر جریان اصلاحات پایش به مجلس شورای اسلامی باز شود، بدترین رفتارها و برخوردها را با دولت خواهد داشت بنابراین نباید به این وعده های انتخاباتی اعتنا کرد.

*باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، چقدر حضور افراد انقلابی، آگاه و پایدار در مقابل توطئه دشمن در مجلس شورای اسلامی خبرگان ضرورت دارد؟

قطعا حضور افرادی مومن و انقلابی و متعهد به آرمان های انقلاب و امام در مجلس شورای اسلامی ضروری است این اقدام سبب می شود تا دشمن نتواند کوچکترین رخنه ای در این حوزه داشته باشد و تمام نقشه هایش نقش برآب شود. همچنین اگر مسئله شعار اصولى انقلاب و حفظ و توسعه ارزش‏هاى الهى در کنار مجموعه باورها و اعتقادات اسلامی در درون اعضای مجلس خبرگان رهبری نهادینه نشده باشد، آنگاه دشمن می تواند به راحتی در این مجلس جولان بدهد و سیاست های خود را پی بگیرد.

*سوال دیگری که پیش می آید این است که چرا دولت اصلاح طلبان باتوجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد در لیست خود افراد اقتصادی را قرار نداده اند؟

من فقط یک چیز را می دانم و آن این است که اگر برای مردم کار نکنیم و مردم را فراموش کنیم، در پیشگاه خدا مسئول هستیم و مجازات خواهیم شد.

*چرا برخی نامزدها به صورت مستقیم مورد حمایت دولت انگلیس قرار گرفته اند؟

دشمن در این انتخابات به صورت مستقیم ورود پیدا کرده و کشوری مثل انگلیس با به راه انداختن یک کمپین عملا به دنبال بهره برداری و پیاده سازی اهداف سوء خود است، در این رهگذر از برخی نامزدها نام برده شده و گفته می شود که به این ها رای بدهید، خوب دست هایی پشت پرده این جریان است که با سازماندهی آشکار می خواهد مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تحت نفوذ و سلطه خود قرار دهد و در این میان دشمن به خوبی می دانسته که از چه اشخاصی نام ببرد یعنی در واقع مهره های به درد بخور خود را انتخاب کرده است.

منبع:ایران اسلامی

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن