دیدبان
15+1

جایگزین روحانی در لیست جامعه مدرسین کیست؟

جایگزین روحانی در لیست جامعه مدرسین کیست؟

دیدبان: تنها دو روز به انتخابات های حساس هفتم اسفند مانده است و این در حالی است که فرصت تبلیغات، آخرین ساعات خود را سپری کرده و جنگ لیست ها که می توان گفت این بار برای اولین بار به طور واقعا جدی شکل گرفته است، به روز سرنوشت خود نردیک می شود. جدا از اعتقاد نگارنده مبنی بر رای به لیست هایی که با منش اصولگرایی توسط متدینین و افراد دلسوز اسلام و انقلاب همچون اعضای ائتلاف اصولگرایان و جامعه مدرسین جهت تشکیل دو مجلس انقلابی و در شان جمهوری اسلامی برای مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان تنظیم شده است اما جای این نکته باقی است که اصلی ترین ایراد و اعتراض مردم انقلابی به لیست جامعه مدرسین، حضور شخص رئیس جمهور یعنی دکتر حسن روحانی است و آن هم به خاطر مواضع خاص و دور از انتظار ایشان است. گرچه جامعه مدرسین بنا به هر تصمیم یا مصلحتی بر این امر وفاق نموده اند اما مردم این امر را برنتافته و یکی دیگر از 33 فرد مورد تائید شورای نگهبان را برای تهران انتخاب نموده و ضمن احترام به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رای به لیست معرفی شده از سوی این نهاد معتبر، اما تنها با یک تغییر حضرت آیت الله اختری را جایگزین حسن روحانی در لیست پیشنهادی کرده که ایشان سوابق ارزنده و برجسته ای هم در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و هم در زمان حیات پر برکت نظام جمهوری اسلامی دارند.

عباسعلی اختری کیست؟

آیت الله عباسعلی‌ اختری‌ دروس حوزوی را از محضر آیات‌ مؤمن‌، گرامی‌، میلانی‌، وحید خراسانی، فلسفی‌، انصاری شیرازی، میرزا جوادآقا تهرانی بهره مند شدند.

اولین بازداشت ایشان توسط ساواک در سال ۱۳۵۴ به دلیل ایراد سخنرانی‌های‌ افشاگرانه‌ بود که به‌ خاطر این‌ سخنرانی‌ها، دستگیر و تحت‌ شکنجه‌ و آزار و اذیت‌ ساواک‌ قرار گرفتند‌. اما پس‌ از آزادی‌ از زندان‌ مبارزات‌ خود را ادامه‌ دادند تا این که‌ مجدداً در ۱۳۵۷ دستگیر شده و به‌ زندان‌ افتادند. تا اینکه در آستانه‌‌ پیروزی‌ انقلاب‌ از زندان‌ آزاد شدند.

اولین مسئولیت ایشان، ریاست‌ کمیته‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهرستان‌ شیروان‌ منصوب‌ شدند. سپس‌ در سال‌ ۱۳۵۹ عهده‌دار مدرسه‌‌ عالی‌ کانون‌ اسلامی‌ اراک‌ شده و با حرکت‌های‌ انحرافی‌ موجود، به‌ مبارزه‌ پرداختند.همچنین ایشان از خانواده شهدا بوده و پدر شهید والامقام نورالله اختری نیز هستند .

به‌ دنبال‌ شهادت‌ عبدالمجید دیالمه‌ نماینده‌ مردم‌ مشهد در اولین‌ دوره‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، در انفجار دفتر حزب‌ جمهوری‌ اسلامی‌، با اصرار شهید بزرگوار حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ هاشمی‌نژاد، کاندیدای‌ نمایندگی‌ مجلس‌ شده و با آراء قابل‌ توجهی‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافتند.

نمابندگی از حضرت امام(ره) برای سمنان

ایشان درسال ۱۳۶۰ از طرف‌ امام‌ (ره) به‌ عنوان‌ نماینده‌ امام‌ در استان‌ سمنان‌ و امام‌ جمعه‌ سمنان، و نماینده ولی فقیه در دانشگاههای استان سمنان منصوب‌ شدند.
این سنگر خدمتی برای آیت الله اختری ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۸۰ از امامت‌ جمعه‌ سمنان‌ استعفا داده و به‌ امامت‌ جمعه‌ شهر ری‌ منصوب‌ شدند. البته ایشان در سال ۱۳۷۹ ه.ش به‌ عضویت‌ شورای‌ سیاست‌گذاری‌ ائمه‌‌ جمعه‌‌ سراسر کشور درآمدند.

نماینده مردم تهران دور هفتم مجلس شورای اسلامی

در انتخابات‌ هفتمین دوره‌‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، کاندیدای‌ نمایندگی‌ از حوزه‌‌ انتخابیه‌‌ تهران‌ بزرگ‌ شدند و توانستند به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یابند. می توان به نمایندگی ولی‌ فقیه‌ در بنیاد مسکن‌ و قائم مقام نماینده ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور  هم به عنوان دیگر حوزه های خدمت ایشان به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد. در کنار تمام این فعالیت ها، تدریس سطوح عالی حوزه در حوزه های علمیه مروی و آیت الله مجتهدی در تهران، از دیگر خدمات ایشان بوده است.

تالیف بیش از هشتاد اثر تحقیقی و هفتاد جزوه از بحث های عقیدتی، سیاسی و بیش از سی عنوان کتاب تألیف از دیگر خدمات این عضو مورد تائید مردم برای دور پنجم مجلس خبرگان است.

نظر آیت الله اختری پیرامون جایگاه مجلس خبرگان

"حکم ولایت، حکم سر در پیکر است و مجلس خبرگان رهبری جایگاهی است که باید این موقعیت و جایگاه را پاس بدارد. مجلس خبرگان رهبری باید با آگاهی به شرایط و عظمت جایگاه ولایت بپردازد و کسانی که می خواهند عهده دار این موقعیت شوند باید از دو سرمایه برخوردار باشند. این سرمایه ها شامل برخورداری علمی در حد اجتهاد و قدرت استنباط و قدرت داشتن نظریه و برخورداری از سرمایه جرات و شهامت برای مطرح کردن، موضع گیری و قدرت پاسخگویی در این زمینه است. بزرگ ترین مسئله در جهان اسلام بعد از خداشناسی مسئله زعامت، امامت و رهبری است که عنوان عام زعامت و رهبری، امامت است. نبوت و رسالت هم گونه دیگری از زعامت و رهبری است، امامت بهتر از آن است به پیامبر اکرم(ص) و تعدادی از پیامبران دیگر از این مقام برخوردار بودندو مسئله ولایت فقیه ادامه دهنده این راه و عهده داری مسئولیت امامت در عصر غیبت است.

اگر جامعه موضع صحیح ولایت را درک نکند مانند پیکری است که از سر جدا شده باشد و امتی که موضع ولایت و رهبری را آنگونه که باید تشخیص داده و به آن پایبند باشد، مانند پیکری است که از سر سالم برخوردار است که سر سالم از اعضای ناسالم هم در حد خود استفاده می کند."

ایران در پرتو اسلام و و ولایت فقیه قدرتمند شده است

ایشان می فرمایند: "این افتخار بزرگی است که ملت ایران ثابت قدم و استوار با اطاعت و پیروی از امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ارزش های انقلاب را همچنان زنده نگه می دارند و دنبال می کنند... امروز در دورترین نقطه جهان از شرق تا غرب، نام حضرت امام خمینی(ره) می درخشد و موج انقلاب اسلامی جهان را فرا گرفته است انقلابی که مبتنی بر دین خدا و احکام الهی و آرای مردمی است."

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن