دیدبان

جهان عرب در بدترین وضعیت قرار دارد

جهان عرب در بدترین وضعیت قرار دارد

به گزارش دیدبان، به نقل از تسنیم، «فهمی هویدی» اندیشمند و متفکر مصری عصر امروز در نشستی تحت عنوان " تحلیل اوضاع سیاسی مصر" در دانشکده مطالعات جهان حضور یافت.

در این نشست که به همت انجمن ایرانی مطالعات جهان و دانشکده مطالعات جهان برگزار شد، فهمی هویدی روزنامه نگار مصری طی سخنانی در این نشست وضعیت جهان عرب را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: بعد از گذشت 100 سال از معاهده سایکس- پیکو ، تلاش هایی برای بازترسیم نقشه جهان عرب صورت می‌گیرد.

هویدی که بعد از حسنین هیکل دومین روزنامه نگار برجسته مصر و جهان عرب به شمار می رود،  با اشاره به تشکیل گروهک داعش و طرح تجزیه کشورهای منطقه  افزود: تقسیم سوریه یک واقعیت جدید است و کُردهای عراق هم بحث همه پرسی استقلال را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ‌های خونین در منطقه تصریح کرد که جهان عرب شاهد جنگ‌های داخلی است و این امر جهان عرب را در بدترین وضعیت خود قرار داده است.هویدی با اشاره به تلاش‌ها برای مصادره انقلاب های منطقه گفت: بهار عربی محاصره شده و هیچ کدام از آنها به جزء تونس به اهداف مورد نظر خود دست نیافته است.

وی بر اتحاد جهان عرب و ایران تاکید کرد و گفت: به ایران آمده‌ام که شکاف‌ها را پُر کنیم و برادری واقعی را دوباره احیاء نماییم.
وی پس از سخنان کوتاهی به سوالات حاضران در این نشست پاسخ داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن