دیدبان

تهدید جدی داعش به حملات تروریستی

تهدید جدی داعش به حملات تروریستی

دیدبان: اکسپرس در مطلبی نوشت: به گزارش مقامات دولتی استرالیا، این احتمال که گروه تروریستی داعش در پایتخت مالزی، کوالالامپور اقدام به تحرکات تروریستی کنند شدت یافته است. پس از حملات داعش در جاکارتا، پایتخت اندونزی در ماه ژانویه، که به کشته شدن 7 نفر منجر شد، مالزی در حالت آماده‌باشِ فوق‌العاده قرار گرفته است.

در پی پیام جدی داعش مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی، هدف حملات گسترده تروریست‌های داعش قرار خواهند گرفت، نخست وزیر مالزی ماه گذشته بر «جدی بودنِ» احتمال حملات گروه تروریستی داعش تأکید کرد. ضمن اینکه نظامیان مالزیایی فردی را که ادعا می‌کرد در صدد انجام حملاتی از این دست بوده، دستگیر کرده‌اند.
در این راستا، دولت انگلیس به مردم خود هشدار داده است تا تنها در صورت ضرورت، به مناطقی که در معرض حمله تروریست‌ها قرار دارد سفر کنند. وبسایت‌های وابسته به دولت استرالیا نیز احتمال حملات تروریستی به کوالالامپور را تأیید کرده‌اند.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه مالزی در اظهاراتی گفت: ما به نیروهای مالزیایی که قصد پیگیری مأموریت‌هایی را در مناطق تهدید شده دارند اختیار تام می‌دهیم تا جوانب مختلف کار را در کشور مورد نظر بسنجند و سپس تصمیم بگیرند.
نخست وزیر مالزی در این خصوص گفت: «این تهدیدی جدی است که در سراسر دنیا با آن روبرو هستیم. در حال حاضر، ضریب امنیت در مالزی در حد صفر است.»
دولت مالزی طی دو سال گذشته، بیش از 150 نفر را که به نوعی با داعش در ارتباط بودند بازداشت کرده است که برخی از آنها به برنامه‌ریزی برای اجرای حملات تروریستی در کوالالامپور مضنون هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن