دیدبان

ترامپ محصولات «اپل» را تحریم کرد

ترامپ محصولات «اپل» را تحریم کرد

به گزارش دیدبان، به نقل از سی ان ان، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته در یک کمپین تبلیغاتی در کارولینای جنوبی خواستار تحریم شرکت اپل شد.

وی در این خصوص گفت: اپل، این غول فناوری باید اطلاعات آیفون یکی از تروریستهای تیراندازی "سن برناردینو" را افشا کند. اپل باید تا زمانی که اطلاعات این تروریست را منتشر نکرده است، تحریم شود.

ترامپ همچنین اظهار داشت: "شرکت اپل باید رمز امنیتی آیفون مورد نظر را افشا کند. اگر این اتفاق نیفتاد باید تحریم شود. اپل باید تحریم شود. تلفن همراه این تروریست متعلق به خودش نبوده است.

این تلفن متعلق به دولت بوده است. شرکت اپل باید رمز امنیتی تلفن همراه این تروریست را فاش کند.آمریکایی ها دیگر نباید محصولات اپل را خریداری کنند.

وی همچنین گفت: "من هم گوشی آیفون و هم سامسونگ دارم. اگر آیفون اطلاعات مورد نظر را فاش نکند، فقط از گوشی سامسونگم استفاده می کنم."

ترامپ این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که "تیم کوک،" مدیر عامل شرکت اپل با درخواست قاضی فدرال مخالفت و اعلام کرد این شرکت رمز آیفون تروریست مورد نظر را افشا نخواهد کرد.

دونالد ترامپ تاکنون بارها خواستار تحریم شرکت های معتبر شده است. 2 دسامبر 2015 (11 آذر 94)، تیراندازی در سن برناردینو در جنوب کالیفرنیا 14 کشته و 18 مجروح بر جای گذاشت.

 
منبع:باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن