دیدبان

مفسد اقتصادی مانند کرباسچی در انتخابات چه جایگاهی دارد؟

مفسد اقتصادی مانند کرباسچی در انتخابات چه جایگاهی دارد؟

به گزارش دیدبان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: جدیداً برخی از دانشجویان می‌پرسند باوجود  وعده‌هایی که از مسئولین نظام می‌شنویم و با توجه به اینکه کشور ما در علوم مختلفی مانند هسته‌ای و نانو تکنولوژی و دیگر علوم که تکنولوژی‌های بالاتری دارند پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم چرا در زمینه‌هایی مانند اقتصادی و سیاسی پیشرفت زیادی محقق نشده و مسئولین به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نمی‌کنند؟

گودرزی در جواب به این سوال دانشجویان گفت: اینکه مسئولین وعده‌هایی را می‌دهند تا رای مردم را جمع کنند و بعد که به قدرت رسیدند به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند ریشه در مبانی فکری شان دارد.

وی چهار دلیل عمده برای این مشکل برشمرد و افزود: اول از همه اینکه عده‌ای هستند که گفتمانشان با عملشان مغایر است. به‌عنوان مثال در ظاهر حرف از انقلاب و اسلام و مردم می‌زنند و حتی مرگ بر آمریکا می‌گویند ولی در عمل این‌گونه نیستند و خلاف گفته‌های امام(ره)، رهبری و اسلام و گفتمان انقلاب عمل می‌کنند.

گودرزی در رابطه با دلیل دوم این مشکل اظهار داشت: امام (ره) می‌فرمایند: « وای به حال مسئولی که خودسازی نکند و مسئولیتی را قبول کند.» امروزه هم همین طور است. قدرت اصلا ذاتش این گونه است که هرگاه کسی به قدرت رسید و احترامات و قدرت را چشید اینجاست که مبارزه با جاه طلبی، دنیا طلبی، روابط شروع می شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: اگر مسئولی از قبل خودسازی نکرده باشد نمی‌تواند در این مبارزه پیروز شود و شکست خواهد خورد پس اشکال ربطی به ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ندارد بلکه ربط به افرادی که انتخاب می‌شوند و روی کار می‌آیند، دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: سومین دلیل توطئه‌ها و دشمنی‌هایی است که از 37 سال قبل تا به‌حال دشمنان ما در قالب 8 سال جنگ فتنه‌ها، تحریم و حملات فرهنگی بر ضد ما تحمیل کرده‌اند که خب این‌ها مشکلاتی را بوجود می‌آورند.

وی در رابطه با مشکل چهارم که آن را مهمترین دلیل دانست، تصریح داشت: از اول انقلاب تا به‌حال در واقع ما دو نوع جریان فکری بیشتر نداشته‌ایم، یکی جریان انقلابی که در واقع همین رهبر انقلاب و شهید مطهری و شهید بهشتی بوده‌اند و دیگری جریان غرب‌گرا، که می‌توان از افرادی که در این جریان بوده اند دو خردادی‌ها، دولت اصلاحات، مجلس ششم، کرباسچی‌ها و نبوی‌ها را نام برد.
گودرزی ادامه داد: یکی از نمودهای این جریان برنامه سند توسعه 5 سال چهارم است که در مقدمه آن آمده است: « اگر قرار است که پیشرفت کنیم راهی جز پیروی از غرب و کنار گذاشتن اسلام نداریم».

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود: این دقیقا همان حرف آقای سریع‌القلم مشاور آقای روحانی است و تاثیر زیادی بر ریاست جمهوری نیز دارد. وی در کتابش با نام «جهانی شدن» نوشته است و ذکر کرده است که موانع پیشرفت ما تشیع و اسلام اند.

گودرزی تاکید کرد: در طول این 37 سال هم دیده‌ایم که این افراد زمانی که به قدرت رسیده‌اند اینگونه حرف زده‌اند و عمل کرده‌اند و اکنون وقت آن رسیده است که مردم این دو خط فکری را بهتر و دقیقتر بشناسند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به این سخن رهبری که می‌فرمایند: « دوست دارم در این شورای انقلاب اسلامی روحیه » انقلابی حاکم باشد»، گفت: این جا واقعا این سوال پیش می‌آید که مگر نیست؟ پس در این شورا که اصلا با نام انقلاب اسلامی است چه خبر است؟ برای مجلس هم همین طور است و باید نمایندگانی با روحیه ی انقلابی انتخاب شوند.

وی افزود: وقت آن رسیده است این بازی‌های سطحی نگرانه را کنار بگذاریم و سیاسی بازی‌های اصول گرایانه و اصلاح طلبانه را فراموش کنیم و نیروهای انقلابی و غیر انقلابی را بشناسیم.

گودرزی گفت: توجه داشته باشید ظاهر برخی اسلامی است ولی تا که به قدرت می‌رسند فرق می‌کنند. مثلا امثال اکبر گنجی در اوایل انقلاب از من و شما حرف‌های انقلابی‌تری می‌زدند.
وی با بیان اینکه مشکلات را باید ریشه یابی کرد، گفت: البته اسلام  پیشرفته‌ترین ریشه‌ها را دارد. این آقایان فقط آن قسمتی از اسلام را که با غرب همخوان است قبول دارند و بقیه را خیر.

وی افزود: این چه معنی دارد که رئیس جمهور چند وقت پیش می‌گوید نیروی انتظامی نباید به اسلام کاری داشته باشد؟ عده‌ای امروز ما را به این متهم می‌کنند که فقط بحث سیاسی می‌کنید و کاری به معیشت مردم ندارید ولی در طول انقلاب بیشتر از همه این بچه‌های اصیل انقلابی بوده اند که حرف از سفره مردم زده اند.
گودرزی با بیان اینکه که موظف به تشکیل حکومت اسلامی در سطح بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: ما اعتقادمان این است که در جهان یک اردوگاه اسلام و یک اردوگاه کفر وجود دارد که مدام با هم در حال مبارزه هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: چرا و چگونه آقای ظریف بعد از 60 سال جنایت آمریکا علیه ایران می‌گوید من از کلمه دشمن بدم می‌آید و از آن استفاده هم نمی‌کنم؟ واقعیت این است که یا اسلام استکبار ستیز داریم یا اسلامی در کار نیست. ما نگاهی منتقدانه نسبت به غرب داریم و استکبار ستیز هستیم.
گودرزی دولت سازندگی و اصلاحات را زمینه‌ساز طلاق و بیکاری دانست و ادامه داد: ما در هرکجا که شکست خورده‌ایم جایی بوده است که مبانی را در نظر نگرفته ایم و طبق همین مبانی هست که باید نیروهای انقلابی را انتخاب کنیم و نیروهای غیر انقلابی را رد کنیم.

وی افزود: وقت آن رسیده است که مردم عمقی‌نگر شوند و با بصیرت و آگاهی انتخاب کنند مثلا این آقای کرباسچی که برای گوشه‌ای کوچک از مفاسد اقتصادی‌اش چند سال در زندان بود الان جایگاهش در انتخابات کجاست؟ می‌خواهند جو را منحرف کنند.
گودرزی افزود: سه جریان بوده اند که همیشه باهم برای کشور مشکل درست کرده اند، جریان نفاق، جریان فساد و جریان غربگرای خارجی.

وی گفت: وقت آن رسیده است که مشکلات را اساسی بررسی کنیم، مردم ایران با استقلال خواهی و حرف نو داشتن باعث می‌شوند الگو قرار گیرند و  این معادلات جهانی را بهم می زند و آمریکا در عوض می خواهد این حس آرمان گرایی را از مردم ما بگیرد.

گودرزی افزود: مثلا آمریکا در همین مذاکرات اینقدر مذاکرات را طول داد تا قبح رابطه با آمریکا شکسته شود. حواستان باشد که جریان نفاق همیشه بوده ولی در بعضی جاها خودشان را نشان داده اند پیامبر هم فرمودند که من برای امتم از کفر نمی ترسم ولی از نفاق بینشان بیم دارم.

وی در پایان با ذکر این که معیارمان برای انتخاب کردن و یا انتخاب نکردن یک نماینده باید میزان تقرب و یا نفرت او از غرب باشد گفت: همین اواخر حضرت آقا اولویت های نظام را رشد اقتصادی، رشد علمی و رشد روحیه ی انقلابی معرفی کردند که این عامل سوم که در کنار دو عامل دیگر است تامل برانگیز است و باید حواسمان باشد که مجلسی مانند مجلس ششم را انتخاب نکنیم که از مجلسی مانند مجلس ششم نمی توان انتظار رشد و اشتغال و پیشرفت را انتظار داشت.شما نیرو ها بروید و در همه جا حرف بزنید و نگذارید نیرو های غیر انقلابی روی کار بیایند و مردم را آگاه کنید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن